Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Store nere (15 januari 2008)

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2008-01-15 15:51

Märkte att annonserna från Apple försvann på 99mac, så jag gissar att store är nere, vilket den var.... Lite tidigare än vanligt ? Mycket o uppdatera ? *S*

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-15 15:55

It has begun...

Håll i tungan, nu kör vi grabbar och flickor.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-01-15 15:59

Nej men, det har var då riktigt oväntat!

Måste vara något STORT på gång, den brukar aldrig stängas ner 2 tim innan...

Och om det presenteras något tjusigt så blir det nog att lätta på plånboken imorgon.

Är det inte lite ovanligt tidigt att stänga ner redan nu?

  • Oregistrerad
  • 2008-01-15 16:48
Ursprungligen av Marcus K:

Är det inte lite ovanligt tidigt att stänga ner redan nu?

Jo det var ju min kommentar också, som du kanske såg?

Det har ju diskuterats , precis som Adrian skriver ganska duktigt ofta om varför dom gör så, finns ju mängder av anledningar, där säkert många av dom är helt giltliga.

Att dom dock gör underhåll tror jag ganska många kan skriva under på att det inte är sant. Dell, som säljer bra många fler produkter än lilla Apple på nätet har aldrig (och jag är där ofta) stängt ner sin butik för "underhåll".

Det handlar nog mest om att dom vill ha "consistancy across" tror jag. Dvs. man ska inte kunna gå till engelska butiken o köpa något bara för att dom råkade uppdateras först. Dom gör nog alla uppdateringar på alla butiker i bakgrunden och eftersom så få personer som möjligt ska få kännedom om det kanske det tom. är en stackars tomte som sitter (Steves sekreterare ? mohaha) och uppdaterar alla butiker. Jag är helt övertygad om att inga som jobbar med apple store för speciellt mycket pre-info.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-15 16:27

Kommer den ligga nere nu tills efter keynoten!?

Ursprungligen av DaWolf:

Kommer den ligga nere nu tills efter keynoten!?

Bra fråga. Det skulle innebära 4-5 timmars nertid, vilket känns som rätt mycket. Vi får väl se om den går upp igen eller fortsätter ligga nere.

Det är ju länge spekulerats i varför Apple gör såhär. Det är inte troligt att det är tekniska skäl. Många gissar på PR, för så fort det händer genererar det en enorm buzz på nätet. Men jag funderar på om det kan ha något att göra med personalutbildning?

Man kan ju tänka sig att Apples hemlighetsmakeri gör att ingen som jobbar på någon Apple Store i världen får reda på något i förväg. Men när när produkterna är släppta så måste personalen ändå kunna alla fakta om allt som är nytt. Å andra sidan, man kan ju fortfarande ringa in och köpa, så uppenbarligen jobbar ju en del av personalen fortfarande.

Ursprungligen av Adrian B:

Man kan ju tänka sig att Apples hemlighetsmakeri gör att ingen som jobbar på någon Apple Store i världen får reda på något i förväg. Men när när produkterna är släppta så måste personalen ändå kunna alla fakta om allt som är nytt. Å andra sidan, man kan ju fortfarande ringa in och köpa, så uppenbarligen jobbar ju en del av personalen fortfarande.

Låter som en rätt rimlig teori. Hemlighetsmakeriet liknar ju ingen annans och nån gång måste ju all personal hinna läsa på och ev. utbildas om det som kommer. Så fort Apple store är uppe igen och keynoten är över lär ju deras telefonförsäljning vara överbelastad med beställningar och frågor.

Dessutom så borde det ju läcka information oftare från just telefonsamtal med applestore om det vore så att personalen får information flera dagar innan.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-01-15 16:42

Dom kanske passar på att köra lite underhåll.

1
Bevaka tråden