Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Indesign minns inte senaste mappen?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hey.
Ett nytt problem som har uppstått i Indesign CS är att programmet inte längre minns vart i filsystemet som jag var senast, utan går tillbaka till "dokument"mappen så fort jag vill spara/exportera t ex pdfer eller varianter. (oftast även när jag ska montera bilder).

Detta är något som har uppstått på senaste tiden (jag tror att det uppstod i och med en systemuppdatering till 10.4.11)

Borde finnas ett sätt att återställa på?

Tacksam för ev hjälp...

Magnus

Skaffa Default Folder så är det inga problem längre. Ingen macanvändare borde vara utan! Hoppa lätt mellan senast använda mappar. Och bästa funktionen om du monterar många bilder är att den automatiskt ställer sig på den senast monterade i öppnarutan.

Senaste versionen har även en filepreview men den stängde jag av eftersom det segade lite.
www.defaultfolder.com

OK. Stort tack.

Jag undrar dock, eftersom jag inte har haft detta bekymmer tidigare, så borde det vara någon inställning som är upp-f*ckad? Eller har apple/adobe ändrat på något i någon uppdatering?

Vet ej, jag kör CS1 på Mac OS 10.4.11. Här uppför det sig som det alltid gjort när det gäller spara och öppna.

Om du exporterar pdfer så brukar första sökvägen sparas in i dokumentet. Om du vill spara till ett annat ställe eller annat namn senare, så måste du efter exporten göra en ändring i ditt dokument och spara för att den nya sökvägen ska bli kvar. Jag brukar bara knuffa nåt fram och tillbaks och sen trycka spara.

1
Bevaka tråden