Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koppla ihop 2 st Mac Pro med 2 st USB-skrivare ?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-15 14:17

Hej !

Jag har två stycken Mac Pro och två stycken USB-skrivare ( ej nätverk ) som jag skulle vilja koppla ihop så att man kan använda båda skrivarna från båda datorerna.
Hur gör jag det smidigast ?

Tack på förhand !

/Daniel

Sätt igång Skrivardelning (Systeinställningar -> Delning) på den/de datorer som har en eller flera skrivare inkopplad så delas skrivaren ut över nätverket via bonjour.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-15 14:39

Aha, tack !
En rent hypotetisk fråga. Om det 2 datorerna inte hade legat på samma nätverk, hade det då funkat med en usb-hub ?

Hur menar du? Vad är kopplat till huben?

Hursomhelst; bonjour funkar bara över lokalt nätverk.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-15 14:46

Att koppla båda datorerna och båda skrivarna till en usb-hub och på så sätt komma åt båda skrivarna från båda datorerna ?

Ursprungligen av Docko:

Att koppla båda datorerna och båda skrivarna till en usb-hub och på så sätt komma åt båda skrivarna från båda datorerna ?

Nej det går inte. En USB-hub har ju två sidor; en upp- och en nersida där du bara kan koppla en dator till uppsidan och upp till 127 prylar till nersidan.

Hade du kopplat två datorer till samma uppsida på huben hade det blivit busskrock.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-15 14:56

Ok, tackar för hjälpen Marcus !

1
Bevaka tråden