Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det finstilta

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Detta är en länk ifrån vår informationssida om MacWorld Expo 2002.

99mac har förbokat lokal och den tekniska utrustning som krävs för att arrangera detta evenemang och har inte möjlighet att avboka utan kostnad.

Därför begränsar vi härmed vår ansvar i följande punkter:

- 99mac kommer ej återbetala sålda & betalda biljetter oavsett anledning till avbokning.

- Pga den avancerade tekniska lösning som en direktsändning innebär så kan vi inte garantera en direktsändning via satellit eller internet. Apple lämnar inte en sådan garanti till någon - däremot kan vi nämna att Apple själva har bjudit in 425 gäster till Nalen samtidigt som vi. Observera att 99mac inte kan återbetala din biljett i händelse av en utebliven direktsändning - våra kostnader för att arrangera finns där ändå.

Detta är ett känsligt ämne och väldigt viktigt att alla är införstådda med. Det kan bli katastrof (men väldigt osannolikt) och då tvingas vi köra en Quicktime stream - om ens det fungerar...

Jag har talat med Apple för några minuter sedan.

Så här är läget: Apple i USA släpper inte koderna för sändningen förrän på måndag. Ingen vet säkert om det blir en satellitsändning överhuvudtaget förrän samma dag som Expo keynote.

Apple har valt att inte gå ut med info om satellitsändningen för deras egen event pga osäkerheten.

Vi har en dubbel ISDN 256kbit som backup ifall det inte blir någon länk - det står helt utanför vår kontroll och utanför Apple Sveriges kontroll.

Jag har fått bekräftat att vi har en fast lina dragen till vår lokal OM det blir så att Apple inte fixar satellitlänken.

Jag vill vara ÖVERTYDLIG om att det är fullt möjligt att detta kan ske.

Kan inte någon skriva en rad och berätta att åtminstonde dom har fattat att det inte kan bli 100% säkert att vi får satellitlänken?

*övertydlig*

  • Oregistrerad
  • 2002-01-04 00:48

Vi har fattat Men om ni sjabblar så blir det gatlopp med avslutande spöstraff i Kungsan!

  • Oregistrerad
  • 2002-01-04 00:50

Denna info låg ju förresten på macnytt idag...?

Detta är sattelit "inställningarna"
för Steve Jobs keynote:
Telstar 5/Transponder 25 KU Band
Orbital slot: 97 degrees west
Downlink Frequency: 12144 MHz
Polarity: Vertical down
Audio Subcarriers: 6.2 and 6.8
Galaxy 3R/Transponder 5 C Band
Orbital slot: 95 degrees west
Downlink Frequency: 3800 MHz
Polarity: Horizontal down
Audio Subcarriers: 6.2 and 6.8

signalen är tydligen kodad.

Jag får beväpna mig med en Quadra 950 och ett par ADB keyboards som jag svingar runt min trinda kropp

1
Bevaka tråden