Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har ett dilemma med min Macbook...

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag köpte en Macbook i slutet av 2006 som nu har haft upprepade hårdvarufel och jag har därför reklamerat den. Jag fick välja på att få pengarna tillbaka (8000 kr) eller få en ny dator (värde 9000 kr). Jag valde det sistnämnda och idag anlände min nya Macbook.

Det går rykten om att det kommer att släppas en ny ultraportabel dator ikväll från Apple. Borde jag avvakta med att packa upp datorn ur kartongen för att lämna tillbaka den mot pengarna alternativt sälja den eller tror ni att den kommer att kosta mycket mer än dagens Macbook?

Vad är ert råd?

Tack så mycket

Det här är vad jag tror..

Den eventuella datorn som släpps ikväll kommer att vara i en högre prisklass än macbook. Förmodligen i samma klass som Macbook pro... om inte mer, om det är så att det är verkligen något exklusivt (ultrabärbara datorer i dagens läge är dyra)

Men några timmar kan du väl vänta och se vad du kan få?

Sen vet du inte heller när den kommer att levereras. Det är inte ovanligt att få vänta flera i månader med Apple.

Ursprungligen av elsevero:

Sen vet du inte heller när den kommer att levereras. Det är inte ovanligt att få vänta flera i månader med Apple.

Vänta flera månader? Jo, det är väl rätt ovanligt, eller? Några veckor har väl hänt, men enda gången man fått vänta flera månader jag kan komma ihåg är väl fallet iPhone, och det har ju sina naturliga skäl. Och vid Intel-övergången såklart, men där gavs ju inga datum utan bara att det kommer, och att det kommer nya datorer kan vi ju vara rätt säkra på. Apple har väl aldrig satt ett leveransdatum flera månader fram i tiden?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-15 13:31

Vänta med att packa upp den. Och se vad som kommer ur keynoten ikväll. Då kan du ta ställning om du ska skicka tillbaka den och få pengar istället för att kunna köpa en eventuellt nysläppt modell.

Så, vad bestämde du dig för?

Jag bestämde mig för att priset på Macbook Air blev för saftigt för min studentekonomi och jag tyckte inte man fick så himla mycket mer för pengarna jämfört med vanliga macbook så jag öppnade kartongen

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-17 09:04

Klokt beslut! MBA kan du köpa när du har en hög pengar som bara ligger och skräpar i en hörna och inte vet vad de kan användas till.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-20 09:47

När du väl har råd med en MBA så kanske det har kommit något annat spännande

1
Bevaka tråden