Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bakom kulisserna

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Detta är en länk ifrån vår informationssida om MacWorld Expo 2002.

Det är dyrt att arrangera denna träff - det vill vi göra klart ifrån början. Bara lokalen kostar 9.000 kr exkl moms för den korta tid vi sitter där. Tillkommer gör all teknik och jobb för att arrangera träffen.

Det kan vara bra att tänka på om någon tycker priset är väl högt. Idag har vi inte någon sponsor för arrangemanget - men vi ska göra vårt bästa för att få det. Speedmania som driver 99mac.com står som arrangör och tar de restkostnader som kan uppstå pga extra kostnader eller uteblivna besökare.

Stöd 99mac.com - kom den 7:e Januari!

Kommentera och kom med förslag på hur vi ska få in pengar till visningen och till 99mac generellt!

Jag har börjat förbereda servern för MWSF2002.

Första gången någonsin jag har ställt in en webserver för fler än 100.000 hits per dag...!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2001-12-21 01:41

Wow.. det är gott att se att 99mac kör windows som server! Gôtt mos Björnström!

Det är ingen hemlighet - vi har diskuterat detta öppet många gånger.

När vi får möjlighet att gå över till MacOS X Server så kommer vi göra det!

Idag var vi endast 700 hits ifrån All time high - någonsin!

Det är den 3/1 och folk är på semester...någon som gissar på ATH imorgon torsdag?

Bara idag hade vi 312 Megabyte trafik på serven - och vi har ju nästan bara text på alla sidor!

Det talar ju verkligen i tydliga siffror vilket behov det finns för denna sida. Mängder av creds till dig Martin (och övriga)
T-son

  • Oregistrerad
  • 2002-01-03 17:55

Bra initiativ! All cred to Martin + crew!
Kanske början på kontinuerliga träffar???!!??

Såvitt jag vet är det ingen som räknar statistik i hits längre. Det är ju unika besökare samt hur lång tid och vad dom gör som är intressant för annonsörer t.e.x

Och hur många PageViews ni har.. Sån statistik är intressant. Hits är inte lika intressant alls, eftersom dom knappt säger något om hur många unika personer som har varit inne på sajten.

Dela antalet hits med 37.39 så har du rätt siffra.

Vi får alla statistik man kan tänka sig ur loggarna - men jag tyckte det var smidigt med hits.

99mac.com kan kanske ta emot frivillga bidrag som går till att betala sajten. T.ex. via Paypal, som Kuro5hin.org gör.

1
Bevaka tråden