Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari 3 och scrollbaren

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-22 17:28

Jag har problem med att den vanliga vertikala scrollbaren inte visas på olika sidor i senaste versionen av Safari 3.

Det verkar inte finnas något samband mellan vilka sidor den visas på eller ej. På många hemsidor visas den ibland och ibland inte på exakt samma sida.

När den inte finns där får man markera text med musen och "dra sig ned" för sidan. Det går ej att scrolla med scrollhjulet på musen förstås.

Hur avaktiverar man gamla plugins till Safari eller felsöker bäst på andra vis?

Kör 10.4.11 och Safari Version 3.0.4 (523.12).

Har samma fenomen, får öppna ny sida för att få tillbaka scroll.

Hände faktiskt nyss, var inne på aftonbladet och valde 99 mac i bokmärken och öppnar 99 mac i samma fönster men scrollbar saknas. Öppna nytt förnster valde 99 mac igen och då har jag scrollbar.

Safari Version 3.0.4 (523.12.2)
OSX version 10.4.11 bygge 8S165

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-09 08:59

Har också samma problem fast i 10.5.1. Har iofs bara letat lite halvhjärtat i forum men detta är den enda tråden jag sett om det. Pratade med en kompis om det som påstod att han inte hade problemet fast när jag surfade runt hemma hos honom senare visade det sig att det hade han visst.
Det är mest vissa sidor som ger detta irriterande problem, Aftonbladet, DN och blocket till exempel.

Hoppas på en uppdatering snart som löser det.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-15 00:26

Ja, det borde verkligen komma en uppdatering. För mig kan felet dyka upp på vilka hemsidor som helst i princip. Oftast räcker det med att stänga ned fönstret och öppna ett nytt samt ladda om sidan så är scrollbaren tillbaka, men ibland måste man starta om Safari.

Segt!

Bumpar denna tråd då jag fortfarande har samma problem. Nu med Safari 3.2.1. Det suger så j......a hårt att jag starkt funderar på att permanent gå över till Firefox.

1
Bevaka tråden