Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Så här kul ska vi ha!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Detta är en länk ifrån vår informationssida om MacWorld Expo 2002.

- Första träffen för 99mac.com!

- Nästan alla moderatorer och administratörer finns på plats - passa på att säga hej IRL.

- 2.5 timme Keynote live ifrån San Francisco. Satellitlänk och en FET videoprojektor (3000 ANSI) gör bilden och ljudet till någonting speciellt.

- Vår egen bar i biolokalen bemannad under hela evenemanget med fullständiga rättigheter. Ta en öl och slappna av efter jobbet!

- Kort introduktion av 99mac och folket bakom forumet.

- Auktion av ett fåtal produkter!

- Följ diskussionerna på 99mac.com samtidigt som vi ser på Keynote. Vi har en extra 1000ANSI videoprojektor som hela tiden uppdaterar 99mac.com.

- Internetanslutning i lokalen via Airport. (preliminär uppgift)

- Flera datorer där du kan chatta med andra medlemmar på 99mac.com som inte kan närvara i Stockholm! (preliminär uppgift)

Kommentera och kom med förslag på hur vi kan göra detta ännu bättre!

[ 20-12-2001: Meddelandet ändrat av: Martin Björnström ]

Kan ni i stockholm strömma över webben så vi andra kan se er? Vår träff i Umeå kanske blir av...och då skulle det vara roligt om vi kunde strömma åt båda hållen.

Hrm... "kall öl i baren"...
Helbra, förträffligt och perfekt!
Men...
Om man nu kastar sig i plåtlådan direkt efter jobbet måndag den 7:e och ilar till Stacken som en flitig myra...
Å inte hinner kasta i sig så värst mycket mera än en halvtorr burgare från macken på vägen...
Kommer det månntro att finnas nån liten ostfralla el dylikt att peta i sig till ölen???
Enligt Jobs bok ska de´ ju va´ inte bara andlig, utan även lekamlig spis...:-)

En toppengrej vore om någon "tangentbordsräv" på plats kan kommentera "live" vad som händer på keynoten. Med tanke på intresset för den kommande keynoten så ska man nog inte hoppas för mycket på att få en bra ström ...
Så om det fanns en sida a la Macnn eller Maccentrals "Live from the Keynote" så skulle jag bocka och buga.

Ev kan jag bistå med en QTSS beroende på uppkopplingen och möjligheten från lokalen...

Det låter ju klart trevligt ...

Det finns en begränsning i internetkapaciteten, troligen 256kbit. Det gör att vi inte kan streama någonting därifrån...

Däremot kan vi chatta och det har vi tänkt göra också.

Uppdatering 28/12

Jag har talat med Nalen och bekräftat allting ytterligare en gång. Har fått live mer info:

- Nalen är en väldigt påkostad lokal och arrangemangen som ordnas där är ofta ganska "high-class" om ni förstår vad jag menar. Det innebär tyvärr att priserna på öl och tilltugg inte är vad man önskar, men det finns ingenting jag kan göra åt det. Pruta går inte. Och man får inte ta med sig.

- I baren finns möjlighet att beställa mat och smörgåsar!

En rejäl "husets" Hamburgertallrik med klyftpotatis och såser kostar 115,-

En stor clubsandwich med klyftpotatis kostar 115,-.

Smörgåsar finns ifrån 35,-

Kul för er men jag missar nog tillfället att se allt på plats. Har försökt påverka Teracom att släppa uppgifter om arangemanget den 7:e, så här svarade man mig:

Hejsan Olle!

På grund av kund- och uppdragssekretess kan vi på Teracom inte lämna ut någon information alls kring denna överföring. Vi kan inte ens bekräfta att den kommer att äga rum.

Detta känns väl inte alltför roligt för er, men om ni vore beställare av en överföring skulle ni säkert uppskatta att vi behandlade dylika förfrågningar från era branschkolleger på samma sätt.

Så om någon vet vilken satelit, kordinater etc. som allt sänds över så försöker jag tappa länken för en privat titt... ja om den nu inte är krypterad. Tidigare år så har ju sådana specar läckt ut så jag kastar inte in handuken ännu.

Olle

1
Bevaka tråden