Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Thunderbird drar 12% CPU konstant

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Brukar ha Thunderbird på "i dockan" som är inställd på att kolla min mail var 10e minut.
Problemet är att den konstant ligger på 10-12% CPU-användning.

I slrivande stund har Thunderbird dragit 3 timmar och 47
minuter CPU-tid på drygt 2 dagars uptime. Det är inte rimligt.
Jag kan gå med på att CPU-användnigen bör går up när den kollar mail, men mellan kollerna ligger den bara och väntar så då borde användningen vara 0%.

Har tre POP-konton och ett IMAP(gmail) som alla kollas var 10e minut.

Nån annan som har det här problemet eller har nån teori om vad det kan bero på?

Har en iBook 1,33 och MacOS 10.5.

Har ett liknande problem med Firefox. När jag har många fönster öppna drar den ner datorn till rena sirapen även när jag inte laddar ned något. Kan det vara reklambanners och liknande, tro?

Ursprungligen av Zooigor:

Har ett liknande problem med Firefox. När jag har många fönster öppna drar den ner datorn till rena sirapen även när jag inte laddar ned något. Kan det vara reklambanners och liknande, tro?

Borde inte vara så eftersom Thunderbird inte har några fönster öppna.

Sant, men varför påverkas datorn så kraftigt av att Firefox har ett antal fönster öppna när jag inte gör något med dem? Safari tycks inte reagera på motsvarande sätt. Är det något i Mozilla engine?

Möjligt att det är nån flashannons som drar CPU i Firefox.

Men Thunderbird är ingen webbläsare och jag har inga reklambanners eller flashannonser bland mina mail, så jag förstår inte riktigt jämförelsen.

1
Bevaka tråden