Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sync till M600i i Leopard?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I väntan på en "riktig" svensk iPhone så kör jag vidare med min gamla M600i.
Fortfarande saknas stöd för telefonen i iSync men det har tidigare funnits en halvbra lösning på detta. P990ical för att föra över kalendern till telefonen. Men i och med Leopard så fungerar inte det programmet längre.

Någon som känner till en lösning?
Gillar inte att ha en telefon där inte kalendern går att synca..

iSync och w800i

Det verkar som om flera mobiler slutar lira med iSync i och med Leopard. Min SE W800i som klanderfritt har synkat kalender och kontakter under snart två år nu har fått problem efter uppgraderingen till 10.5.1 jag gjorde i lördags.

Ibland kommer en del aktiviteter från iCal över till mobilen, ibland inte. Aktiviteter inlagda i 800:an vil inte alls dyka upp i iCal.

Någon som har ieéer till lösning?

Lev väl
//tm

Ursprungligen av benjamin.palsson:

I väntan på en "riktig" svensk iPhone så kör jag vidare med min gamla M600i.
Fortfarande saknas stöd för telefonen i iSync men det har tidigare funnits en halvbra lösning på detta. P990ical för att föra över kalendern till telefonen. Men i och med Leopard så fungerar inte det programmet längre.

Någon som känner till en lösning?
Gillar inte att ha en telefon där inte kalendern går att synca..

Har Leopard och M600i
Jag kör åt andra hållet eftersom det är i telefonen jag bokar alla möten. Sen kan jag överföra hela kalendern till datorn via BT.
Tyvärr så fastnar den inte i iCal när man importerar den utan jag måste importera om den varje gång jag startar iCal. Någon som har en lösning på det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-19 21:28

Har inget svar på er fråga men har pratat med tekniker på SonyEricsson två gånger och båda har sagt att det aldrig kommer att komma synkstöd för M600 i Mac OS X.
Som sagt, hjälper ju inte er men kan vara bra att veta för andra som kollar tråden.

Det har jag redan förstått eftersom 600 har en variant av symbian som den tydligen är ensam om.
Men att iCal inte sparar en import är ju inte SE:s fel.

Det verkar ju komma en lösning snart för detta: Missing Sync
http://www.markspace.com/missingsync_symbian.php

Men 40 dollar för att kunna skicka över sin kalender känns ju lite väl saftigt..

Hej!

Ja, 40 dollar är lite väl saftigt

Det verkar ju som om iSync har tappat flera SE-mdeller i Leopard.Eller kan det vara något annat sm strular i min W800? De gamla boknngarna kommer med.

Om jag avmarkerar en kallender och synkar så försvinner mina bokningar i telefonen. När jag sedan markerar kallendern igen kommer de gamla (före uppdatering) med. Men inte bokningar gjorda efter. Det verkar inte ha någon betydelsa var i tiden de ligger, utan när de är gjorda.

//tm

1
Bevaka tråden