Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Handbrake på DVD men det fungerar inte

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en DVD som jag vill ha in på min Touch.
Jag kör Handbrake på den och får den i mp4-format (förinställning för Touch i Handbrake). Men iTunes accepterar den inte utan säger att den är i fel format.
Har provat hela filmen såväl som ett kort stycke (2 minuter) av den.
Vad kan vara orsaken och vilket alternativt format ska jag prova först?

Jag har nu även provat att exportera från iSquint och Quicktime Pro.
Har testat alla tänkbara format (iPod förinställt, H.264, MPEG-4 med olika varianter) enligt vad som står i instruktionerna för programmen. Har provat korta filmer, långa filmer, nyinspelade med digitalkameran men inga går att konvertera till ett format som Touchen accepterar.
Har firmware 1.1.2 i Touchen och 10.4.11 i datorn.
iTunes accepterar inte ens att jag lägger någon av filmerna i dess bibliotek (man ska ju tydligen kunna konvertera direkt från iTunes).

Hjälp!

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-01-17 01:19

touchen kanske inte gillar dig för du har en gammal tiger i din dator? fast det skulle ju vara väldigt konstigt.....

Är den gammal?
Är inte 10.4.11 den senaste?

OK, lösningen var enkel.
En uppgradering till iTunes 7.6 och iPod Touch Firmware 1.1.3 gjorde att alla filmer jag konverterat gick att lägga över.

Ursprungligen av sirugo:

OK, lösningen var enkel.
En uppgradering till iTunes 7.6 och iPod Touch Firmware 1.1.3 gjorde att alla filmer jag konverterat gick att lägga över.

Precis, uppgraderingen gör att man kan ha "bättre" filmer än tidigare, dvs högre upplösning samt mer kbps, men Apple verkar inte ha uppdaterat det ännu.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-02-05 14:10

Jag försökte senast igår att konvertera från dvd till mp4 med Handbrake men min touch ville inte ta emot filen. Har iTunes 7.6 och firmware 1.1.3 på touchen.
Förslag någon?

Jag använde också iSquint som är gratis och snabbt. Funkade väldigt bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-03 15:03

Någon som kan hjälpa med programmet toast titanium?? Jag får dvdn till mp4, men ljudet är skrapigt.. någon som kan programmet bra?

1
Bevaka tråden