Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan ett iTunes hantera iPhone och iPod samtidigt?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej , jag har beställt en iphone som bör dyka upp snart jag har itunes på datorn som jag använder till min ipod idag , måste jag ha en till itunes till iphonen eller kan man använda samma känner den av vad som e vad om ni förstår va jag menar..

iTunes fixar det där utmärkt. Jag har en ipod nano och en Touch och den håller reda på dem!

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2008-01-19 14:59

har en iphone , och köpte en ipod nano till tjejen
när hon ansluter sin ipod så får hon in min musik ja lagt in i sin iphone , grymt irriterande försökt luska lite hur man kan gå till väga men utan framsteg ...
Kan man inte ha 2 enheter i samma itunes ? Låter helt sjukt om man inte kan ha det .
hoppas du hajjar va ja menar

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-01-19 18:00

Funderar också över samma sak som ovanstående användare. Kan man använda två enheter med samma iTunes-bibliotek? Har bara en dator hemma, ett bibliotek och tjejen vill också ha en iPod. Själv har jag en Nano som jag använder, hon vill anslute en Shuffle.

Om det inte går, finns det nåt sätt att kringå det?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-01-20 21:16

Man behöver ju inte ha automatisk uppdatering på iPodarna, så om ni stänger av det borde det inte vara några problem. Om man inte ska synka hela biblioteket finns det väl egentligen inte så stor anledning att ha automatisk synkning, iallafall för musiken?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-01-20 23:36
Ursprungligen av ollie1:

Man behöver ju inte ha automatisk uppdatering på iPodarna, så om ni stänger av det borde det inte vara några problem. Om man inte ska synka hela biblioteket finns det väl egentligen inte så stor anledning att ha automatisk synkning, iallafall för musiken?

Förstår inte riktigt vad du menar, är inte så haj på iTunes. Men hur gör jag det du tycker att jag ska göra?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-01-20 23:57

Istället för att lägga över musiken på iPoden automatiskt kan du lägga över dem manuellt. När du kopplar in iPoden, och infon om just den iPoden kommer upp, kryssar du i "hantera musik och videor manuellt". Det är nog att föredra ändå om du har en shuffle eller nano, eftersom de inte är så stora.

Jag är iochförsig ganska säker på att det går att synkronisera mer än en iPod mot samma dator, om man har en hyffsat ny version av iTunes.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-21 03:08

Ja, det går att synka flera olika enheter. Jag har en iPod Video 30G, en iPod Shuffle 2nd Gen, och en iPhone kopplade till iTunes 7.4.1, på Mac OS X. Det har funkat med tidigasre versioner också, jag har kört med flera iPod i över ett år.

iPod Videon är inställd på automatiskt, där synkar all musik över automatiskt.
Shufflen uppdaterar jag manuellt, bara att dragga och droppa den musik jag vill ha.
iPhone fyller automatiskt från ett antal spellistor som man själv väljer.

Inga problem, se bara till att välja Manuell hantering, som Ollie1 säger, om du vill ha kontroll på exakt vilka låtar som åker ned i iPodden.

Jag tror också det är exakt likadant på Windows, kanske kan någon Windowsanvändare bekräfta?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-01-21 10:52

Jo det är samma sak, kan jag som switcher bekräfta.

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2008-01-27 19:58

ollie1 , då måste man ju ta bort all musik ja lagt in varje ggn , jobbigt som fan juh :/ blev tipsad av ett annat program som klarar flera enheter utan att min musik läggs över på tjejens nano ..
Tycker tillverkarna borde tänkt till lite

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-01-27 22:34

Hakim: Nej varför det? Vill du lägga till ny musik får du ju såklart ta bort en del annat, men annars är det väl inga problem?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-01-27 22:35

Och i vilket fall så tror jag inte att det spelar någon roll, för jag är tämligen säker på att iTunes kan hantera mer än en iPod.

Jag använder 2 Nanos och en iPhone till "samma" iTunes.
Jag har skapat separata spellistor som jag synkar till respektive enhet, på så sätt håller jag isär dem. Så länge all musik finns kvar i iTunes kan jag lägga till och ta bort låtar från en Nano utan att tex iPhonen påverkas.

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2008-01-30 10:07

Men alla ni som säger att ni kan ha flera ipod´s till ett å samma itunes, hur gör ni för att få det att funka? kan någon lägga upp en guide typ eller något så vi förstår hur man gör?:confused:

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-04 06:36

Gör såhär: Du kan välja om din första iPod ska ha all musik eller bara viss musik. Det låter som du bara vill ha viss musik, inte all musik. Stämmer det?

Ok, plugga in din första iPod och klicka på den i iTunes. Välj fliken "Settings" ("Inställningar" på svenska?) och välj att du själv ska styra manuellt vilken musik som ska med. Sen kan du drag-and-droppa de låtarna och playlistsen du vill ha ifrån ditt iTunes Music library till din iPod i iTunes. Synka och koppla ifrån. Klart.

Sen kopplar du in din andra iPod och väljer återigen Settings, att du själv ska styra musiken, och drag-and-droppar in den musik du vill ha på iPod nummer två. Synka och koppla ifrån. Klart.

När du lägger till musik i iTunes så kommer den inte läggas till på någon iPod automatiskt. Den läggs till antingen när du drag and droppar den till 1. en playlist som redan syncar, eller 2. till din iPods symbol i iTunes. Och sen synkar, förståss.

Det är verkligen ingen skillnad mot att ha en enda iPod, du får med den musik du bestämmer. Och din flickvän/kompis/brorsa/whatever får med den musik som han/hon bestämmer sig för.

Enklast är att ha en playlist som heter "Min iPod" och en playlist som heter "Tjejens iPod", så lägger ni var och en till de låtar ni vill ha i eran egen playlist.

Hoppas det hjälper, jag skulle råda dig att bara koppla in dem och kolla. Och säg till vad det är som inte fungerar för dig.

Läs mer hos Apple och andra:
http://www.google.com/search?q=using+several+ipods+with+itunes
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=300432
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=249819

1
Bevaka tråden