Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Åter igen en fråga här

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter att ha fått sån bra hjälp de senaste två gångerna jag har frågat er här så gör jag ett till försök.

Jag sitter i word och ska göra ungefär som en innehållsförteckning men det ska vara en telefonlista. Hur gör jag? Det går bara inte oavsett hur jag än försöker. Som exempel

Greta Karlsson...... 0000-00000
Arne Arnesson...... 0001-00011

Det är just dem prickarna jag är ute efter, hur gör jag dem för att det ska bli snyggt?

Hoppas hoppas någon kan hjälpa mig.

Skapa en tabulator med "punkt" som utfyllnadstecken.

Hm, då kommer min andra fråga till dig. Vart hittar jag det? Tänker du att jag ska sätta en tab där jag skall ha nr och sedan köra punkter i mellan?

Jag är inte riktigt haj på word som du kanske märker, men jag har gjort det tidigare när man gick i skolan.

Använd Words Hjälpfunktion!

Starta Hjälpen, och sök på "skapa tabulator" eller något liknande.

Jag blev tyvärr inte mycket klokare för det. Som sagt jag och word är just nu inte kompisar.

Klicka på linjalen för att sätta in en tab. Dubbeklicka sedan på denna tab för att bestämma vilken sorts tab det skall vara och om utrymmet till tabläget skall fyllas med något. T.ex. punkter som du vill ha.

okej, tusen tack. Då hänger jag med.

1
Bevaka tråden