Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Datorn hittar inte min MP3 spelare efter formatering

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag verkar ha gjort något dumt med min Samsung yp-z5f.
Det stod att den var nästan full (234MB av 2GB) men när jag gick in i Musikmappen så låg det bara en mapp med ett par låtar. Så jag gick in i skivverktyg och valde Radera i MS-DOS format. Jag antog att det var att formatera den? stämmer det?

När jag hade Raderat så stod det att det var 2GB av 2GB på ikonen på skrivbordet. När jag sedan matade ut den och stoppade in den igen så hittar datorn den inte igen. Nu sitter jag hos en kompis som har en PC och det går inte att hitta den här heller.

Vad gjorde jag för fel?
Vad kan jag göra för att få ordning på den?

Anledningen till att den såg full ut är att den har en .Trash som är dold där alla filer ligger. Riktigt störade men det är bara att tömma den så löser det sig.

Sen att den inte hittar den, det kan bli så ibland på en pc (har iallafall hänt för mig ett antal gånger att vissa inte hittar mina USBstickor). Testa med andra och se till att det är fat32 på den. Det kan dock ha blivit så att när du fortmaterade den så försvann saker som inte skulle bort. Brukar inte våga formatera mp3spelare.

Jag letade i alla mappar men jag hittade inga filer. Jag trodde att det bara var att formatera den och så skulle det vara bra sen. Vad gör man nu då? finns det inget sätt att göra nån slags återställning på den?

Spelaren är bara några dagar gammal. Har haft problem med den sen jag köpte den (att den blev full fast det inte gick att ta bort några filer). Jag borde väl kunna lämna in den på OnOff så kanske de kan fixa den?

Inget annat man kan göra?

Tack Samsung för den fina Reset-knappen som fanns under spelaren! Nu fungerar den igen! Iallafall på kompisens PC. Ska bli spännande och se om den fungerar på Macen hemma. Jag hade en likadan Samsung fast en 1 GB och den gick inte att mounta på Macbooken.

Lösning: Resetknappen på undersidan

Men du måste kolla dolda filer på spelaren annars ser du inte .Trash. Den har legat där på alla mina mp3spelare som inte varit ipods och gett mig just ditt problem. Gå in i terminalen och kolla!

1
Bevaka tråden