Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firefox hänger sig vid nedladdning

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter att ha installerat Apples senaste säkerhetsuppdatering hänger sig Firefox allt som oftast. Framförallt när jag laddat ner någonting men ibland även annars. Badbollen börjar spinna och jag måste tvångsavsluta.

Någon som tror sig veta lösningen på problemet?

Anders

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2007-05-08 22:05
Ursprungligen av huttetutte:

Efter att ha installerat Apples senaste säkerhetsuppdatering hänger sig Firefox allt som oftast. Framförallt när jag laddat ner någonting men ibland även annars. Badbollen börjar spinna och jag måste tvångsavsluta.

Någon som tror sig veta lösningen på problemet?

Anders

Det kan gå segt när firefox ska öppna sin "Downloads" fönster.. Gå in i inställningarna och bocka ur "Show the Downloads window when downloading a file" ... Det har jag gjort i alla fall

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2008-01-09 23:31

Har samma problem. Firefox hänger sig i ca 10 sekunder med badboll som resultat och så plötsligt släpper det och allt funkar som vanligt. Finns det någon pref-fil eller liknande man kan kasta för att det skall funka snabbare? Har sökt med Spotlight men hittar inget.

Jag hade liknande problem med Firefox. Så fort jag hade aMSN igång samtidigt så hängde sig FF ofta, och helt plötsligt släppte de för att sedan hänga sig igen. Men jag använde appzapper för att ta bort de och installerade de på nytt, och nu funkar de fin fint.
Prova de!

1
Bevaka tråden