Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag missade Keynoten - APPLES FEL !

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-01-08 09:56

För första gången är jag riktigt förbannad på Apple...

Jag åkte hem i går och straxt innan kl 18 gick jag ut på nätet för att få se Massa Jobs hålla sitt tal - F*n oxo - man måste ha QT 6 för att kunna se streamen - OK, jag laddar väl hem den då - 1timme och 8 minuter senare med mitt sega modem (Jag hinner ju se det viktigaste på slutet...) ska jag installera - FUNKAR ÖVERHUVUDTAGET INTE - hmmm QT6 for 10.2

Slutsats: För att kunna se livereklam på Apples hemsida måste jag först KÖPA ett nytt operativsystem på en dator som levererades med X just innan Jaguaren kom ut - FORGET IT !

Nu blir det nedgradering för mig GRRRR

  • Medlem
  • 2003-01-08 10:12

Slutsatsen man ska dra är väl att du laddade ned fel version... eller funkar det inte om du laddar ned versionen för OS 8.6-9?

  • Medlem
  • 2003-01-08 10:13

Det finns en version för  Mac OS X v10.1.3-10.1.5 också...

Vad har hänt med "redigera inlägg"-knapparna?

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-01-08 10:14

Det är ligger i ditt intresse att se Keynoten på din dator, inte i Apples. Det kostar pengar att vara där, men Apple sänder den gratis via QT6. Tycker inte att man kan klaga på det faktiskt. Visst hade det varit kul om alla kunde se det, men man kan inte få allt här i livet.

Dessutom så är det ju så att man får välja operativsystem när man laddar hem QT. Valde du 10.1 eller 10.2 där?

  • Oregistrerad
  • 2003-01-08 10:20
Citat:

quote:Dessutom så är det ju så att man får välja operativsystem när man laddar hem QT. Valde du 10.1 eller 10.2 där?[/QB]

Jajaja, jag har säkert gjort en miss

, jag laddade hem den version som jag blev länkad till från Keynotesidan... hmmmm, jag behåller väl min 10.1.5 då...

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2003-01-08 13:56

Jag körde QT6 under OS 8.6 på min Powermac ut mot TV:n, 15 minuter in började den krascha. Drog även med sig systemet några gånger. Jag hade några hysteriska minuter innan jag kom på att sänka bitratehastigheten till 256kpbs, sedan rullade det klockrent. Men det var panikartade minuter då det hände samtidigt som SJ började komma in på nyheterna(det var Final cut, just då)

  • Oregistrerad
  • 2003-01-08 16:21

Jag hade också problem den första minuten innan jag insåg att det säkert var routerns problem med UDP. Kopplade snabbt om till HTTP-transport och vips var bilden där.

Får titta igenom konfigurationen vid senare tillfälle (= nästa gång det är panik)

Jag kom på vid sjutiden att det var keynote idag. Gick till sidan, laddade hem QT6, installerade i Mac OS 9. Anslöt min PowerBook G4 till min 32" TV. Startade om datorn, laddade sidan igen, presenterade videon på skärmen och sedan var det bara att njuta. Hackade bara ett par gånger via AirPort till en D-Link 804 (router) till Bostreams bredband. Sedan när det hela var slut så gick jag tillbaka till sidan igen med keynoten och började titta på den igen tills dessa jag kände igen mig eftersom jag missade början.

Om du vill kan du säkert kolla igen...

Apples sida för Keynoten

/Ola

Hehe jag fick inte rätt på QT på min pc laptop som jag satt på just då... blev lagom förbannad när jag fick timeout ungefär 8ggr...

en timme in i keynoten blev jag så förbannad så jag sket i de helt... kom på sen att jag kunde ändre till http transport och vipps funkade de för mig med...

Sällan man kännt sig så dum, som tur var så kunde man ju se början av keynoten efter att första visningen slutat...

slutet gott allting gott )

  • Medlem
  • Piteå
  • 2003-01-11 14:34
Citat:

quote: OK, jag laddar väl hem den då - 1timme och 8 minuter senare med mitt sega modem

Skulle du se keynoten på ett modem?

  • Oregistrerad
  • 2003-01-11 15:38
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gadd:
Skulle du se keynoten på ett modem?

Han skulle följt med till Lund. Men han ville hem till modermodemet tror jag...

  • Oregistrerad
  • 2003-01-13 10:21
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gadd:

Citat:

quote: OK, jag laddar väl hem den då - 1timme och 8 minuter senare med mitt sega modem

Skulle du se keynoten på ett modem?

Javisst! - Eller snarare VIA ett...

[ 13 Januari 2003, 15:00: Meddelandet ändrat av: KRAFTWERK ]

Hårdrokk!

  • Avstängd
  • 2003-01-13 11:22

Hört talas om QuickTime for Windows ?

1
Bevaka tråden