Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MWSF: Ryktessajterna - summering

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

O första priset går ju till macrumors.com... ENDA sajten jag sprang på som tog upp 12" + 17" powerbookarna..

"Small and Big... New Laptops?

Approved/Edited by arn on Monday January 06 08 53 PM
from the rumors dept.

We´d received word which was corroborated by other sources that tomorrow will bring a 12" UltraPortable PowerBook and 17" PowerBook

Yes, it´s a rumor... yes, it seems unlikely... yes, we believe it to be true. We´ll see tomorrow.

(Warning: Some doubt has been introduced. Again, we´ll see...) "

Undra om dom visste hur nära dom var, speciellt med titeln

Att iAppsen skulle kosta pengar blev det ju sisådär med.. visst bundlen kostar, men är det så konstigt?
Allt är gratis utom iDVD 3 - dvs precis som det var innan.

En Powerpoint killer kom som några sajter förutspådde..

Inget Ljudprogram...

Ingen DLD (Digital Lifestyle Device typ iPod) - det var väl knappt en enda sajt som INTE trodde på en DLD ?

Inga Powermacar - inte helt oväntat...

Firewire 800 - Satt fint

802.11g - satt fint, inte många sajter som tippade på den heller dock.

[ 08 Januari 2003, 00:03: Meddelandet ändrat av: Jürgen B ]

Vi på plats i HUMlab var rejält chockade!

"Tar det aldrig slut...", "Vad gör Jobs...", "Han är galen", osv...

Daniel Eriksson försökte desperat sälja sin numera "värdelösa" Powerbook G4 400 till högstbjudande. Buden nådde hela 700 kr...

[ 08 Januari 2003, 00:01: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson. ]

Käft, jag har en PB G4 själv.. men det är jobbets så who gives a..

Angående Jobs.. d första man slogs av var ju hur upphetsad han var när han kom in på scen..
Det andra att han skulle ha smisk om han inte slutade o tok dema skit saker som nya theman i iDVD3 och bla bla effekter i iMovie 3.. el iPhoto el iWhateva...

Men den som väntar på något gott.. mmmm
NAJS SHOW JOBS...

2003 kan nog bli ett sjukt bra år för oss Apple freaks.

FETA PowerMacar, nya DLD´s, G5 etc etc..

Synd bara att inte nya iTunes släpptes, med Rendezvous och stöd för AAC. Men de kanske väntar (mest troligt) med en sådan uppdatering till att de kan introducera nya iPods på samma gång.

Citat:

quote: Daniel Eriksson försökte desperat sälja sin numera "värdelösa" Powerbook G4 400 till högstbjudande. Buden nådde hela 700 kr..

Haha!! Verkar vara en ganska bra auktion. Synd att jag inte fick vara med på den

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-08 00:07

Jag har slutat att läsa ryktessajterna. Jag *vill* bli överraskad!

Du menar, du vill inte bli besviken?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christoffer Larsson:

Citat:

quote: Daniel Eriksson försökte desperat sälja sin numera "värdelösa" Powerbook G4 400 till högstbjudande. Buden nådde hela 700 kr..

Haha!! Verkar vara en ganska bra auktion. Synd att jag inte fick vara med på den

Han blev ledsen och försvann hem.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson.:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christoffer Larsson:

Citat:

quote: Daniel Eriksson försökte desperat sälja sin numera "värdelösa" Powerbook G4 400 till högstbjudande. Buden nådde hela 700 kr..

Haha!! Verkar vara en ganska bra auktion. Synd att jag inte fick vara med på den

Han blev ledsen och försvann hem.

Haha, fast visst kändes det lite kontigt när SJ plockade fram nya bärbara _igen_

Han pratade iofs en hel del om Apple o dess syn på bärbara vs stationära etc...visade fina grafer o allt

Men det gäller ju o hålla lågan uppe då Powermacarna saknat speed länge nu... o powerböckerna är ju inte direkt snabba heller..

En riktigt sjuk sak som ingen hade med i nån ryktessajt var ju Burtonjackan..
Haha, jag trodde allvarligt Jobs stod o skämtade hårt där ett tag... men nä det var visst allvarligt menat.. rätt skumt hur som helst.. aja Burton får ta smällen

Nu har MacRumors gjort sin återkommande summering av rykten, och om det är nån site som har koll på macrykten så är det dom:

xMacWorld San Francisco 2003 Rumor Wrapup: Winners and Losers

Värt att citera ur artikeln:

Perhaps the most striking failures in this round comes from MacOSRumors - whose predictions were almost entirely incorrect, as well as traditionally accurate sites such as CNet and eWeek missing their target.

i övrigt så var MacRumors själva på rätt spår med scoopet om nya bärbara som den lysande stjärnan. Think Secret hade några klockrena fullträffar (de sa 100 procent säkert att det inte kom någon ny iMac) och några lika totala missar (0 procent chans för ny PowerBook).

1
Bevaka tråden