Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inga Powermacar

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ni som var och kollade på den kollektiva betittningen av MWSF i Umeå vet att jag gnällde som fan på att det inte kom några bumpar av Powermacarna. När ska Apple lära sig???

Statistik statistik, det var allt vi fick.

Höga priser på allt, jag är inte nöjd!

Jag säger bara: $99

  • Medlem
  • Piteå
  • 2003-01-08 08:11

VARS FASEN E MINA POWERMACS?!?!?

nu måste man ju vänta ännu längre innan man får en ny dator

skulle inte ha lyssnat på alla som sa att man skulle vänta tills efter expot, nu får jag sitta med min sura dator ännulängre! jevla apple

1. Det var INGEN som trodde det skulle komma nya PowerMacar.

Gee... Jag förstår inte detta gnäll, det var INGEN som på allvar trodde det skulle komma nya PowerMacar på detta MacWorld. Alla ryktessajter och andra med inblick hade unisont sagt att det kommer senare. Så vad väntar ni er egentligen?

2. Man tar inte allt på en gång.

Nu la Apple fokus på en hel del mjukvara och sedan presenterade dom två nydesignade PowerBookar (första gången på två år!). Inte en chans att dom hade presenterat nya PowerMacar också, även om de funnits klara. Det hade stulit uppmärksamhet från det andra, framförallt från PowerBookarna.

3. Det kommer nya PowerMacar snart.

Lika säkert som att det inte skulle komma några PowerMacar igår, lika säkert är det att det kommer nya inom en snar framtid, antagligen inom 1-2 månader. Ta det lite lugnt innan ni ställer er upp och skriker.

4. Precis som förra året. Lär av historien.

Det var precis såhär förra året vid den här tiden. Apple la fokus på iMac G4 förra MWSF och tog sedan PowerMacarna inom en månad, separat. Och det var precis likadant i somras, inga PowerMacar på MWNY, men månaden efteråt.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2003-01-08 09:08

När man riktigt lyckats förtränga alla andras åsikter och riktigt hoppas på en ny powermac så de e klart att man måste få skrika när det inte kommer nångon.

1-2 månader, jippi....skulle ha köpt en i november.

25 januari är väl ett hett tips för nya maccar ... inte sant?

  • Oregistrerad
  • 2003-01-08 12:47

Håller med om 25:e. Det kan ju kanppast vara en slump att Steve Jobs sa att iLife skulle bundlas med alla nya Macar from den 25/1.

D.

VEm vill ha en PowerMac? Ni hörde Steve, folk, det är The Year of The Notebook. Köp en ny PowerBook istället och bli glad.

Ciryon

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-08 13:49
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gadd:
1-2 månader, jippi....skulle ha köpt en i november.

Jag tröttnade på att vänta och köpte en 2x1000 MHz PM i December. Så för mig var det rätt skönt att det inte kom nån uppdatering, även om jag inte riktigt hade trott det heller. Men det är ändå lite surt med tanke på att det förmodligen kommer en rejälare uppdatering nästa gång.

Det spelar ingen större roll om det inte har pratats om några nya Powermacar. Jag är av den åsikten att Apple far illa på grund av sina sega uppdateringar av sina maskiner. Och att de inte har gjort något åt det hemska ljudet i alla dagens Powermacar är skrämmande dåligt. Jag kan inte rekomendera någon att köpa en Powermac med tanke på hur illa dom låter.

Men om du bara håller ut lite och resonerar logiskt så inser du att det kommer nya PowerMacar väldigt snart och förstår varför de inte lanserades idag.

Är det bara jag på denna jord som inte tycker att de senaste Power Macarna låter så speciellt farligt? Tyckte inte de är så värst långt ifrån Quicksilver-ljudet faktiskt.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson.:
Är det bara jag på denna jord som inte tycker att de senaste Power Macarna låter så speciellt farligt? Tyckte inte de är så värst långt ifrån Quicksilver-ljudet faktiskt.

Dom låter inte lika högt som min AMD burk i alla fall. Fast det kanske inte säger så mycket.

  • Oregistrerad
  • 2003-01-09 12:57
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson.:
Är det bara jag på denna jord som inte tycker att de senaste Power Macarna låter så speciellt farligt? Tyckte inte de är så värst långt ifrån Quicksilver-ljudet faktiskt.

Nej jag håller med, tycker att Quicksilver maskinerna på jobbet låter nästan lika mycket...
Jag kanske är van.

  • Oregistrerad
  • 2003-01-11 13:06

PowerMacarna kommer inom en snar framtid.

Fast att vänta på maskiner skall komma, det kan jag inte förstå mig på. för man köper väl en dator då man behöver en?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: :::NIKKE::::
PowerMacarna kommer inom en snar framtid.

Fast att vänta på maskiner skall komma, det kan jag inte förstå mig på. för man köper väl en dator då man behöver en?

Man vill ha så mycket valuta för pengarna. Åtminstone handlar om det för mig.

1
Bevaka tråden