Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte välja att starta upp utan lösen

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sumpan
  • 2008-01-12 08:54

Hej jag har sök och läst tidigare trådar om problem att få osx (leopard) att skippa lösenordscheck för att starta upp. Svaret finns i "konton" men mitt problem ligger i att jag inte kan välja något annat än "avaktiverat" i Automatisk-inloggningslistan.

Jag började i systeminställningar>säkerhet och tänkte att det är inte svårare än att klicka ur rutan "stäng av automatisk inloggning". Gör jag det kommer det upp ett fönster som säger att det inte har någon effekt och för att aktivera måste jag gå via kontrollpanelen Konton.

Yes....då var problemet att jag kan inte välja nåt i listan, det är redan förbockat "avaktiverat" (det är inte utgåat, jag har "låst upp" nere i vänstra hörnet) och inget annat finns att välja på...

Jag har bara ett adminkonto, inget annat.

mvh
Notch

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-12 10:19

Jag har endast adminkonto och den loggar in automatiskt. Systeminställningar > Konton > Inloggning... Automatisk inloggning är satt på det adminkontot jag har. Se bifogad skärmdump.

Under Systeminställningar > Säkerhet > Allmänt... Har jag inga rutor ikryssade.

  • Medlem
  • Sumpan
  • 2008-01-12 11:19

Jag lade precis ett tempkonto för att lösa ett annat problem jag har (närliggande tråd), men här kan du se hur det ser ut för mig.

  • Medlem
  • Sumpan
  • 2008-01-12 12:10

Fick det att fungera.

1
Bevaka tråden