Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra alla rubriker på saker i iCal

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2008-01-11 08:50

Hej

Någon som vet om man kan markera ett visst ord i en rubrik i iCal och be den ändra alla som ser ut på samma sätt, om ni förstår vad jag menar. Eller måste man ändra alla manuellt.

Jag förstår tyvärr inte vad du menar.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2008-01-11 10:14

Från min skola kan man ladda ner Schemat i form av iCal. Då läggar sig alla tider på rätt plats på ett snyggt sätt men det trista är att det står kurskoder i stället för kursnamn.

Te. står det ETI070 över allt i stället för som jag vill Datasäkerhet. Skulle man kunna ändra alla ETI070 till Datasäkerhet i ett svep eller måste man sitta o ändra varje för hand.

Hoppas det blev tydligare nu.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-01-11 10:41

Om dom är inlagda som upprepade händelser så räcker det att du ändrar på första så följer dom andra med. Ligger dom inlagda som enskilda händer går det nog inte, jag har inte sett någon "ersätt" funktion.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-01-11 10:41

"Sök och ändra" - som finns i alla textprogram - finns inte i iCal. Svaret är alltså: Nej.
Det blir till att fixa manuellt - "CopyPaste" underlättar lite i alla fall

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2008-01-11 10:44

ok, tack för svaren
Då vet jag vad jag ska syssla med . . .

Det som går att göra är att exportera kalendern till en fil som man öppnar i en textredigerare och byter ut korskoderna till kursnamnen med "Ersätt alla". Problemet är bara att det inte är mac-format på texten så äåö fungerar inte att lägga in rakt av. Sedan importerar man kalendern och låter den ersätta den gamla.

1
Bevaka tråden