Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hörlurar som inte ramlar ur öronen

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-09-19 16:10

Hejsan
Jag vill ha ett par hörlurar som sitter kvar och inte ramlar ur öronen hela tiden. Jag har sökt och läst massor av gamla diskussioner här, men inte några som stämmer in på det jag vill ha.

Alla "vanliga" hörlurar ramlar ur öronen på mig, Apples vanliga kan jag ta 3 steg med innan de ramlar ur. Har provat Koss-lurar men de skavde och var hemskt obekväma i öronen, dessutom vill jag inte ha så isolerat, utan vill kunna höra lite av trafiken runt omkring. Jag har provat lurar som ser ut som creatives, och som kom med tre storlekar på böjbara kupor, men efter bara några sekunder så kryper de ur öronen och ramlar ur.

Jag vill ha ett par som sitter kvar, in-ear eller halvt-inear, små och diskreta och inte med bygel, då jag tycker det är fult. De ska helst inte isolera helt, men så pass mycket att inte alla runt omkring mig hör vad jag lyssnar på. De ska helst kosta 300-500 kr. Jag vet inte vad som gör att lurar inte sitter på mig, är mina öron för små? Men hoppas att någon annan här har samma problem och/eller tips.

Hemskt irriterande att inte kunna prova lurar och se om de sitter, vill inte gå runt och köpa massor av lurar utan att veta att de funkar.

Tacksam för tips!

Jag har ett par SONY MDR-NC 22 som låter som om de skulle passa dig perfekt. NC står får Noice Canceling vilket iof inte behövs för det du beskriver (används mest på flyg och liknande platser). Jag hade exakt samma problem som du. Våra problem kan iof bero på olika saker, men om inte så borde ett par lurar med samma design som SONY MDR-NC 22 passa dig bra.

Sennheiser CX300.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-07 11:09

Ett par lurar med en sån där grej som går runt örat ?
Typ såna som man ska kunna träna med och så ?

Har ett par Ultimate ears metro.fi 2 som snarare har spröt än mjuka kablar. Ta tag en decimeter från luren, så balanserar den av sig själv.

Vore suveränt om man kunde hitta såna där gummiringar (eller något) att ha runt örat, som t.ex. headsets har.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-08 17:31

Shure ec3 har kanonljudd och sitter bra! Föredrar annars blåtandslurar, Finns det blåtandsadaptrar till iPod?

Men är det ingen som bryr sig om att man förlorar funktionen att kunna starta/stoppa musiken eller svara på inkommande samtal med den lilla vita prylen som sitter på sladden på original hörlurarna? Jag tänkte först också byta ut, då de sitter fruktansvärt dåligt i mina öron, men när jag började vänja mig vid den där Play/Stop prylen som sitter på sladden för original hörlurarna, känner jag att jag inte kan vara utan den =/

Ingen annan som tänkt/tänker på det?

1
Bevaka tråden