Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fler rykten om idag...

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .

ThinkSecret har släppt sin lista över vad som kommer idag.
Den låter väldigt trolig tycker jag. Med tanke på de få saker jag lyckats snappa upp om vad som ska ske ikväll.

iApps kommer kosta pengar... jo varför inte? Det är kompetenta program. Hoppas de kommer ingå i .Mac...

802.11g Uppdaterad Airport. Det är verkligen dags...

iChat uppdatering. Hela serien iApps tror jag på. Kanske äntligen REndevous support för iTunes?

Apple Webbläsare - hoppas inte... det behövs inte. Ett skin till Mozilla så är det klart.

Sedan ingen hårdvaru uppgradering. What so ever.
Hoppas jag inte är sant. PowerMacarna behöver en uppdatering! De måste bli tysta igen.
Visserligen var det inte längesedan de speeddumpades men det vara bara att ge hjärtlugnräddning till en dödende produkt.

Den som lever får se!
kl 18 i kväll.

Hoppas de sänker priserna på datorerna om de ska börja ta betalt för programmen. Annars försvinner mitt argument "Visst kostar Mac en hel del, men du får samtidigt de här programmen på köpet" när jag diskuterar Macpris med mina PC-vänner.

Dessutom har jag tidigare köpt Mac som egentligen är för dyr för min plånbok. Börjar de ta betalt för programmen utan att sänka priset på datorn så blir det ingen ny Mac på mycket länge...

Jag kan tänka mig att ingen hårdvaruuppgradering ligger helt i linje med Apples planer att "kapa banden" med mässorna. De har väl sagt att de vill kunna släppa ny hårdvara lite friare utan att knyta upp sig mot just mässorna. Jag tror att hårdvaruuppgraderingarna kommer i slutet av månaden eller i början av februari.

Citat:

quote: Hoppas de sänker priserna på datorerna om de ska börja ta betalt för programmen.

Kan vara vettigt... jag använder inte alla iApps, men skulle tänka mig att betala för de jag har nytta av.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mattias Hedman:
ThinkSecret har släppt sin lista över vad som kommer idag.

Denna "procentlista" har även diskuterats i denna tråd tidigare.

Edit: stavning

[ 07 Januari 2003, 09:41: Meddelandet ändrat av: Adrian B ]

Aaargh, spänningen är oliiidlig!

Ciryon

Om jag ska vara ärlig Mattias, så tror jag inte att en Mac, eller någon dator överhuvudtaget har speeddumpats, speedbumpats dock...

Om jag ska vara ärlig så har jag inga förhoppningar om en bra keynote längre. Inget positivt kommer komma ut av denna, i alla fall inte om man har någolunda höga förväntningar.

Har aldrig haft så låga förväntningar inför en Keynote tidigare. Det bådar iofs gott.

Med låga förväntningar blir man i alla fall överraskad på ett positivt sätt NÄR nåt nytt väl kommer...

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2003-01-07 10:35

Och i det stora hela: Vad spelar det för roll - egentligen ? :rolleyes:

Tänker att det går åt massor med energi åt dessa spekulationer ( i detta fallet MVSF) kring något som är så så så materiellt!

Finns ju även annat att fundera på...

Edit: Men visst kommer jag kika på streamen ikväll...

[ 07 Januari 2003, 10:46: Meddelandet ändrat av: Micke F ]

Om man bara lägger band på sig så man inte skapar för höga förväntningar så tycker jag spekulationerna är rätt roliga faktiskt. Det är spännande att se vad som slår in och det är kul att skratta åt de som är helt ute i de blå med sina spekulationer/förhoppningar.

Nu har Apple medvetet valt att separera nya produkter och MW-mässorna sedan ett tag tillbaka, så det kommer inte att bli som på den "goda gamla tiden" igen. Det hindrar ju inte att en keynote ändå kan bjuda på lite underhållning.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Micke F:
Tänker att det går åt massor med energi åt dessa spekulationer ( i detta fallet MVSF) kring något som är så så så materiellt!

Finns ju även annat att fundera på...

Vad? Jag förstår inte? Annat? Vaddå annat än MWSF?

Ciryon

MacRumors skrev igår om ett rätt osannolikt rykte:

We´d received word which was corroborated by other sources that tomorrow will bring a 12" UltraPortable PowerBook and 17" PowerBook

Yes, it´s a rumor... yes, it seems unlikely... yes, we believe it to be true. We´ll see tomorrow.

(Warning: Some doubt has been introduced. Again, we´ll see...)

  • Oregistrerad
  • 2003-01-07 11:06
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Adrian B:
MacRumors skrev igår om ett rätt osannolikt rykte:

We´d received word which was corroborated by other sources that tomorrow will bring a 12" UltraPortable PowerBook and 17" PowerBook

Yes, it´s a rumor... yes, it seems unlikely... yes, we believe it to be true. We´ll see tomorrow.

(Warning: Some doubt has been introduced. Again, we´ll see...)

Det där låter otroligt. För vad jag hört så mars/april kommer nya bärbara med helt ny design. Men inte innan dess... Samma källa för powerbooksläppet okt/nov....

Jo, jag skulle inte satsa några pengar alls på det ryktet. Men jag vill gärna bidra till den allmänna hysterin, så jag var tvungen att skriva om det...

iAudio, iSound, iMusic.. Apple köpte ju för ett bra tag sedan EMAGIC som tillverkar LOGIC.
Vore inte helt otänktbart om dom har hunnit kasta ihop en iApp av detta grymma ljud/musikprogram.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-01-07 13:01

När det gäller betalning av iApps så tror jag att uppgraderingen kommer att kosta pengar för befintliga användare. I alla fall för iMovie och iDvd (som när iMovie 2 släpptes). För nya användare kommer programmen att levereras med maskinerna på samma sätt som nu. Jag tror inte att Apple kommer att ta betalt för dem på samma sätt som för proffslinjen (läs Final Cut).

Övriga rykten/önskemål så har jag svårt att förstå vitsen med en iTablet eller liknande. Vad ska man ha den till? Jag har väldigt svårt att se hur en sån skulle kunna attrahera en större marknad.
En stor, klumpig handdator... Nej, låt killarna på Palm och Handspring göra handdatorer och liknande.

En multimediacentral till hemmet har jag däremot lättare att se som realistisk. Den skulle attrahera framförallt samma personer som har en hemmabio idag. Vilket är rätt många, och de blir bra fler.
En burk som kan läsa CD, DVD, strömmande video och musik från både dator och internet, och inbyggd Rendevouz såklart. Kanske till och med firewireport för dockning med iPod.

På tal om firewire så vore det inte helt knasigt om det kom en uppdatering med dubbelt så snabb överföring. Dels för att det skulle vara najs, men också för att döda USB2. Ett gränssnitt med billiga diskar och hög överföringskapacitet är ju aldrig fel. Som en motpol till SCSI på arbetsstationer iaf.

Nåja, den som lever får se. Ikväll kl 18.

Jag vill ha en iPod för digitala bilder. En som jag kan ha med när jag är ute och fotograferar och använda för att tömma minneskorten. Man ska kunna se bilderna ordentligt också, på en display som är betydligt större än kamerornas vanliga LCD-skärmar. TV-utgång är en självklarhet.

När jag kommer hem får jag gärna kunna tömma den trådlöst till en stationär hårddisk.

Men jag är rädd att målgruppen jag tillhör i det här fallet kanske anses lite för liten för en egen iDevice.

Citat:

quote: Sedan ingen hårdvaru uppgradering. What so ever.
Hoppas jag inte är sant. PowerMacarna behöver en uppdatering! De måste bli tysta igen.
Visserligen var det inte längesedan de speeddumpades men det vara bara att ge hjärtlugnräddning till en dödende produkt.

Ständigt dessa PowerMacar..

Februari är den månad du kan vänta dig nya såna. Då är de troligtvis _speedbumpade_

Ang. Macrumors rykte: Skulle inte satsa en spänn på det. Om än att det skulle vara roligt om de kunde släppa såna ikväll

Ang. Airport så var det någon site som 100% säker på att den kommer ikväll. Och det får väl ändå räknas som en hårdvara, eller?

Sen tror jag själv att iMac, eMac och iPod uppdateras ikväll. Det var ett tag sen sist (Förra Expot (17 Juli)).

Enligt min klocka, 4 timmar och 40 minuter kvar!
Har räknat ner sen 18 igår kväll

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-07 13:25
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jürgen B:
iAudio, iSound, iMusic.. Apple köpte ju för ett bra tag sedan EMAGIC som tillverkar LOGIC.
Vore inte helt otänktbart om dom har hunnit kasta ihop en iApp av detta grymma ljud/musikprogram.

Mmmm...Jag läste det här inlägget på osxaudio.com om när hela Logic familjen skulle komma till MacOS X. Om jag inte är helt ute och cyklar så jobbar "mfritze" på Logic. Konstigt att han inte vet någonting om framtiden för MicroLogic AV...

QuickTime lär komma i v 6.1.
Med som tidigare konstaterat stöd för 3GPP (MPEG4) och förmodlingen lite annat skoj.

StreamBox och Zoomify codecsena är updaterade via Quicktimes "Update existing software" (i QT spelaren eller kontrollpanelen)

Sorenson släpper Squeeze 3 idag/morgon. Inkluderar Sorenson MPEG4 codec som klarar 2pass VBR och Advanced visual Profile samt Sorenson Video 3.1 Pro och SparkPro

[ 07 Januari 2003, 14:48: Meddelandet ändrat av: Christopher Anderton ]

*knaprar några iPills*

...måste få ner febern.

iDope...

iCoke..

i99Mac™
iDiot™
iSpa™
iTrip™
iChick™
BigiMac™
Pokemac™
iMacDonalds™
iMac Teens™

ThinkSecret hänger dock inte med när dom säger
"0% - QUICKTIME 6.1
´Disappointing´ is the best word we could put on this news, but ´embarrassing´ is just as good. Get on the stick, Frank Casanova. Microsoft´s Windows Media Center Edition is kicking your butt."

När just Casanova för flera veckor sedan säger att det kommer en uppdatering av QT i januari.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christopher Anderton:
QuickTime lär komma i v 6.1.

Men tror du det kommer idag? Think Secret tror inte alls på det:

0% - QUICKTIME 6.1
´Disappointing´ is the best word we could put on this news, but ´embarrassing´ is just as good. Get on the stick, Frank Casanova. Microsoft´s Windows Media Center Edition is kicking your butt.

Edit: Typiskt. Några sekunder för sen...

[ 07 Januari 2003, 14:56: Meddelandet ändrat av: Adrian B ]

Dessutom stod det ju att QT skulle få 3GPP redan innan nyår. Så det är mer än troligt att QT uppdateras, ja.

C - hoppa upp på icq för f-n

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Daniel Eriksson:
Har aldrig haft så låga förväntningar inför en Keynote tidigare. Det bådar iofs gott.

Det är tyvärr inte alls bra, eftersom Apple ALLTID har levererat under förväntningarna...

Citat:

quote:
Visserligen var det inte längesedan de speeddumpades men det vara bara att ge hjärtlugnräddning till en dödende produkt.

Den som lever får se!
kl 18 i kväll. [/QB]

Mattias, inte har väl Apple dumpat hastigheten på sina G4:or?

Jag skulle hellre se att de prisdumpade isåfall! ehhehe!

/klaus

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Adrian B:
MacRumors skrev igår om ett rätt osannolikt rykte:

We´d received word which was corroborated by other sources that tomorrow will bring a 12" UltraPortable PowerBook and 17" PowerBook

Yes, it´s a rumor... yes, it seems unlikely... yes, we believe it to be true. We´ll see tomorrow.

(Warning: Some doubt has been introduced. Again, we´ll see...)

Ok, jag sa att det var osannolikt, men jag är glad att jag postade det i alla fall...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Adrian B:
Jo, jag skulle inte satsa några pengar alls på det ryktet. Men jag vill gärna bidra till den allmänna hysterin, så jag var tvungen att skriva om det...

Fan va kul!!! Det mest osannolika blev rätt!

Bevaka tråden