Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quicktime och "No Picture" i webbläsare

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Lite osäker på OM jag nu skriver i rätt forum, men att Safari är inblandat är jag nästan säker på. Har precis satt ihop en webbsida och där den 3:e sidan "Film" inte funkar som den ska. Med Firefox och Camino så laddar filmen in och spelas men inte i Safari, Opera eller Shiira. Kan någon ha lite synpunkter, är det iWebs fel eller vad ska jag tro. Filmsnutten är tagen med en stillblidskamera ( SONY Cybershot, 7,2 Mega Pixels ) och där ljudet från böjan låg muxat men som nu bör vara bortplockat.

Originalfilen visade: < MPEG1 Muxed, 640 x 480 >
Den som finns för webben: < H.264-avkodare, 426 x 320, Miljontals >

OM jag släpper originalfilen i de felande webbläsarnas fönster så går det inte alls, dom är inte ens intreserade av att försöka ta emot den. När jag gör samma sak med filen som Firefox och Camino acepterar så fylls rutan av en svart bakgrund och medelandet "No Picture".

Här är länken, klicka sedan på "Film": http://home.mac.se/olle/anders90/

OBS: Fungerar på en bärbar Windows burk som har IE och Firefox..

Olle

Senast redigerat 2006-06-16 20:32
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-16 21:43

Funkar perfekt för mig i Safari.

Konstigt för på min iMac ( 2GHz rev. 2 ) så sker följande, se lilla bilden:

Problemet löst genom att kasta minst ett av följande plugin:

VLC Plugin.plugin
QuickTime Plugin.webplugin

Möjligen kolliderar VLC med Apples plugin, ids inte forska vidare..

  • Oregistrerad
  • 2006-08-29 20:18

Ha! hade samma problem å nu funkade det när jag slängde VLC plugin!

Fest! Tack!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-01-10 22:21

Hej!
Har liknande problem.
Eftersom jag är ny på Mac sedan en vecka så är jag inte så hemma så jag vill gärna få lite tips...
När jag försöker titta på utbildningsfilmerna kring iLife 08 så startar enbart ljudet medan det inte kommer någon bild. Tidigare har det fungerat helt utan anmärkning. För någon dag sedan började det krångla men funkade i alla fall om jag hoppade mellan de olika filmerna. Men sedan igår så startar inte filmen oavsett hur jag klickar och hoppar fram och tillbaka. Jag har Leopard och Safari (provat jag i Firefox så funkar det men vill ju så klart att det ska funka i Safari)

Jag har provat att ta bort plugins enligt ovan men det hjälpte inte.

Är det någon som har något bra tips?

Stort tack på förhand!

P.S. Det är dom här filmerna jag tänker på http://www.apple.com/ilife/tutorials/

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-11-30 20:45

Plugins

Det låter så enkelt när andra talar om plugins. Men HUR tar man in plugins och var hämtar man dem? Är det filer med ett visst extention som man lägger in i programmappen eller? För att inte tala om att ta bort plugins. HUR gör man det?:confused:

1
Bevaka tråden