Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Anpassa Firefox-fönstret efter bild

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vill anpassa mitt Firefox-fönster till en bild (för att kunna göra en skärmdump och skissa i PS). Hur göra? När jag drar in bilden i fönstret så blir det dels en vit ram till vänser och ovanför bilden. Dels skalas bilden ner när jag försöker anpassa fönstret manuellt. Jag har för mig att man tidigare kunde klicka på "+"-pluppen uppe till vänster, men det gör att fönstret fyller ut hela skärmen.

Varför sparar du inte bara ner bilden och lägger in den i ett lager i PS?

Jag vill skissa med Firefox-browsern, så att det ser ut som "på riktigt"...

Men om du öppnar bilden i Firefox och det blir vitt ovanför och till vänster om bilden så är det antingen en bugg i Firefox eller så har du ett vitt område där i själva bilden. För normalt sett så hamnar det vita till höger och nedanför.

Nej, det gäller bara när jag drar in en bild i fönstret, när jag tittar på "vanliga" sidor så är det inget vitt till vänster och ovanför. Problemet är att jag vill kunna "låsa" Firefox till ett visst pixelmått för att kunna skissa olika layouter. Men det går tydligen inte?

Ärligt talat så tror jag nog inte att jag förstår vad du vill. Screenshotta (nästa grej att pröva på krogen) FireFox och lägg in som bakgrund i PS. Du kommer ju i vilket fall som helst ändå inte veta dimensionerna på fönstret när du sen gör hemsidan.

Eller så tänker vi helt olika.

Ja, det gör vi.

1
Bevaka tråden