Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logic liknar Cubase

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-10 12:47

Halloj, inget viktigt inlägg men ville bara nämna att jag fick hem min nya MBP 17" i går (ännu ouppackad, jag är lite udda) samt Logic, som jag köpte samtidigt. Som vanligt gillar jag att plöja manualen innan jag börjar leka (jag vet, jag är jätteudda) och slås då av hur likt Logic är mitt gamla Cubase. Trodde det skulle vara mer skillnader – nu verkar det ju som om jag bara skulle kunna tuta och köra. På gott och ont. Bra ur effektivitetssynpunkt, lite trist ur "nyhetsvinkeln".

Skilnaden mellan Logic och Cubase är som med människor. I stort sett är det samma sak då alla har ögon, näsa, mun, ben, etc. Men andra saker kan vara väldigt annorlunda. Det är inget man märker bara genom att titta, utan det märker man när man sätter sig ner och konverserar med dem.

Gött med nya Logic Det finns en hel del smarta funktioner och Environmentet är fortfarande kvar.

Om det dyker upp några frågor är det bara att hojta till sedan så slår vi våra kloka huvuden ihop.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-10 18:18
Ursprungligen av Robban303:

Om det dyker upp några frågor är det bara att hojta till sedan så slår vi våra kloka huvuden ihop.

Fina grejer, man tackar. Återkommer säkerligen.

1
Bevaka tråden