Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

NetNewsWire numera gratis!

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-09 22:28

Den i mitt tycke absolut bästa feed-läsaren för OS X är numera gratis (har kostat $30).

Läs mer på utvecklarens blog och ladda hem och testa.

Härligt. Det är helt klart ett av de bättre programmen i sin kategori.

Ska prova den. Men jag är supernöjd med google reader.

Skulle någon snabbt kunna räkna upp ett par fördelar med att ha ett program till detta ändamål istället för tex Google reader som Emanuel nämnde? Man vill väl kunna komma åt sina rss flöden från olika datorer?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-10 02:21
Ursprungligen av jonmannen:

Skulle någon snabbt kunna räkna upp ett par fördelar med att ha ett program till detta ändamål istället för tex Google reader som Emanuel nämnde? Man vill väl kunna komma åt sina rss flöden från olika datorer?

ongoing skriver om ett skäl:

Ursprungligen av ongoing:

Why a Newsreading Client? · There are those, hardwired to Google Reader or some such, who genuinely don’t understand why someone would use client software at all. Google Reader is just fine, but I still haven’t seen anything that gets me the news anywhere near as fast or as flexibly as NetNewsWire. Well, and it makes offline catch-up very easy, but mostly it’s just about the speed. If you’ve got a job where you need to soak up a big news-flow without wasting much time, and you’re on a Mac, you really ought to give NNW a try.

Vill du läsa dina feeds online är även NewsGator Online gratis i och med detta – en tjänst som synkar dina feeds kors och tvärs och även ger dem ett webgränssnitt. Hur bra det fungerar kan jag dock inte uttala mig om, har inte använt det.

Wow, det var en oväntad vändning! Jag köpte programmet för många år sedan och köpte uppgraderingen till 3.0 också och jag tycker programmet helt klart var värt några få hundralappar.

Det förändrade helt mitt sätt att läsa nyheter på nätet (vilket förstås beror på RSS/Atom i grunden, men det var genom NNW jag började använda det på fullt allvar).

Har nog använt programmet nästan varje dag de senaste tre åren. Ett av de absolut mest använda programmen på min dator.

  • Medlem
  • 2008-01-10 11:32

NetNewsWire 3 (skarp) nu gratis

Den ypperliga RSS-läsaren NetNewsWire blir nu gratis & Lite versionen försvinner. Perfekt! Tanka på.

http://www.newsgator.com/Individuals/NetNewsWire/Default.aspx

Är tillbaka i NNW sedan ett par månader efter en längre period med Google Reader. Trevligt att gratis kunna använda FeedDemon när jag är inloggad i Windows och slippa NewsGator Online som är klart sämre än Googles motsvarighet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-11 12:25

Lite mer om fördelarna med icke-webbaserade RSS-läsare i allmänhet och NNW i synnerhet: http://nick.typepad.com/blog/2008/01/why-use-a-deskt.html

Har provat NNW och jag gillar den. har märkt att den uppdaterar feedsen snabbare än google reader. Inte för att man har jättebråttom att läsa alla nyheter man prenumererar på.

Båda är bra och jag kommer att köra dom parallellt.

Lite nackdel med NNW är ju att den körs i bakgrundet och suger åt sig minne. Inte för att jag har minnesproblem men iaf.

Någon som vet ifall dessa uppdaterade filer sparas lokalt på NNW?
Tänkte om man nu måste rensa då och då..

/manne

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-11 12:56
Ursprungligen av Emanuel L:

Någon som vet ifall dessa uppdaterade filer sparas lokalt på NNW?
Tänkte om man nu måste rensa då och då..

Du kan ställa in att dina feeds ska sparas lokalt i HTML-format, men jag tror standardinställningarna är att bara hålla nyheter så länge de finns i feeden.

Webblösningen för läsn av sina RSS är fortf beta, men snygg och verkar fungera bra iaf!

Tackar.. Låter bra

Jag har nu provat NNW ett tag men jag måste säga att jag föredrar google reader.
Den är på ngt sätt smidigare.. men men. like you guys care

Det kan ju inte passa alla Plus att det blir en extra tröskel om man redan är van att ha det på ett annat sätt.

1
Bevaka tråden