Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket grafikkort till redigering?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Grafikkort - Redigering
Hej!

Är väldigt ny på Mac. Ska köpa en Mac pro som ska användas till redigering och 3D arbete. Vilket grafikkort ska man då ta?

En NVIDIA Geforce 8800 GT 512MB

eller

3X ATI Radeon 2600 GT 256MB???

Tacksam för svar,

Ha det bra!

//Yonis

Titta på någon av de två dyrare grafikkorten för detta arbetsområde:

Citat:

The gains to be had by the GeForce 8800 GT is well worth the $200 premium you'll pay at the time of ordering your Mac Pro. When you consider the 8-core 3.2GHz Mac Pro we ordered will total over $5000, the extra $200 for the optional GPU is trivial.

Note, however, if you order your Mac Pro with the GeForce 8800 GT (or Quadro FX 5600), it will take "3 to 5 weeks" to ship. If you order it with the Radeon 2600 XT, it will take "3 to 5 days."

http://www.barefeats.com/york2.html

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-01-10 10:06

3x ati radeon ...
Ska du verkligen ha 3st grafikkort? Ska du driva 6st skärmar?

Ursprungligen av Sidde:

3x ati radeon ...
Ska du verkligen ha 3st grafikkort? Ska du driva 6st skärmar?

That settles it, nae jag behöver inte 3 grafikkort antar jag, som ni kanske förstår så är jag inte så bra på teknik o datorer. Men tack för svaren!

NVIDIA får de bli då

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-10 10:24

Lite OT kanske, men kan Mac Pro köra två identiska grafikkort och få dem att samarbeta/dela på grafikåtgången? Typ som PC-sidans SLI-lösning, eller vad det kallas för...

Eller är tanken med flera kortplatser, endast att ge möjlighet att kunna ansluta fler skärmar?

Senast redigerat 2008-01-10 10:43
Ursprungligen av Reisan:

Lite OT kanske, men kan Mac Pro köra två identiska grafikkort och få dem att samarbeta/dela på grafikåtgången? Typ som PC-sidans SLI-lösning, eller vad det kallas för...

Eller är tanken med flera kortplatser, endast att ge möjlighet att kunna ansluta fler skärmar?

Enligt AppleInsider's forum så funkar SLI under Windows, men under Mac OS X så går det bara att använda grafikkorten som två separata dito.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-10 11:19
Ursprungligen av irrelogical:

Enligt AppleInsider's forum så funkar SLI under Windows, men under Mac OS X så går det bara att använda grafikkorten som två separata dito.

Tack för svaren irrelogical. Ok, var mest nyfiken om det funkade i OS X.

Då kommer nästa fråga: Kan man beställa de nya grafikkorten som erbjuds till de uppgraderade Mac Pro seperat? Tänkte om det går att uppgradera grafikkortet i min MP som har fyra kärnor (dual-core).

1
Bevaka tråden