Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fläkten i Alu iMac

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet vad det är för fläkt som sitter nertill i en Alu iMac?
Och i så fall var man kan få tag på en ny sån

Om du menar den som sitter ovanför startknappen så är det (om jag inte missminner mig) fläkten för grafik kortet.
Låter den illa eller nått för dig? För jag har också problem med den?

Den surrar aningen för högt... så skulle gärna hitta en fläkt som är lika tyst som den som sitter i min imac på jobbet.

Okej, då kanske du inte har samma problem som mig. För jag har missljud i vissa vinklar.

Men om du skulle hitta en ny fläkt och öppna din iMac så kommer du att bryta garantin, så det kanske inte är så smart?

Jag har nog redan brutit garantin då jag skrivat isär datorn... på något sätt ska den få en bättre fläkt

aha
Men som sagt, jag Tror att den satt med grafikkortet, men du ser ju när du har plocka isär den vart den svarta lådan går.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-01-08 12:51

Ska du ha en annan tillverkare av fläkten eller en ny likadan?

Jag vet att jag hade fläktproblem med min Imac G5, väsnades som tusan. Ringde direkt till Apple och beställde en ny. Givetvis lät denna lika bedrövligt, men ändå. Det kan ju vara ett alternativ?

Spelar ingen roll för mig... utan jag vill mest hitta någon som passar eller kan passa...

Något förslag på var man kan köpa reservdelar till en imac?
Kan man beställa reservdelar från apple?

mvh
Johan

Hm, vilken iMac modell pratar ni om? Jag har 24" och den låter inte ett ljud alltså
sitter även här med en pc laptop, och den låter som bara den!

jag har en 20" 2.4ghz iMac alu. heltyst här med

1
Bevaka tråden