Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inte PDA.. Men kanske en....

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

http://www.archos.com/lang=en//products/prw_500375.html

Sådan här? Inte allt för vild gissning kanske? Eller vad säger ni?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-18 00:35

Hur menar du? Nästa iPod eller? Hoppas inte det. Vill att iPoden ska fortsätta att vara en musikspelare i första hand.

Det jag skulle vilja se i ipoden är möjlighet att föra över och lagra bilder från ens digitalkamera. Parfekt att kunna göra ute på fältet eller semestern. Har iofs redan pratats om här på 99.

  • Oregistrerad
  • 2003-03-18 10:20

Om de kunde trycka in en port för Apple Video Adapter så vore det koolt. Förutsatt att vi får 40GB och att den inte blir större. Jag springer ofta omkring med några filmer i min iPod och det känns alltid stenålder att kopiera över dem till en iBook eller PowerBook för att kunna se dem på TV.

Någon som vet hur stor plats ett litet grafikkort för detta ändamål skulle ta?

Vore våldsamt skönt att kunna dänga alla som kollar divx/mpeg på TV genom XBoxen med en (iofs dubbelt så dyr) iPod...

  • Medlem
  • 2003-03-18 17:17
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: pjutsi:
Om de kunde trycka in en port för Apple Video Adapter så vore det koolt. Förutsatt att vi får 40GB och att den inte blir större.

Jo det vore grymt. Frågan är bara om man inte hade fått stoppa in en snabbare processor och en annan massa dyra grejer i den för att det skulle fungera.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2003-03-18 18:22
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: pjutsi:
Om de kunde trycka in en port för Apple Video Adapter så vore det koolt. Förutsatt att vi får 40GB och att den inte blir större. Jag springer ofta omkring med några filmer i min iPod och det känns alltid stenålder att kopiera över dem till en iBook eller PowerBook för att kunna se dem på TV.

Någon som vet hur stor plats ett litet grafikkort för detta ändamål skulle ta?

Vore våldsamt skönt att kunna dänga alla som kollar divx/mpeg på TV genom XBoxen med en (iofs dubbelt så dyr) iPod...

Måste du kopiera över dom först för att se dom? kan du inte se på dom direkt från ipoden genom ibooken? eller MÅSTE man kopiera över först?

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Gadd:

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: pjutsi:
Om de kunde trycka in en port för Apple Video Adapter så vore det koolt. Förutsatt att vi får 40GB och att den inte blir större. Jag springer ofta omkring med några filmer i min iPod och det känns alltid stenålder att kopiera över dem till en iBook eller PowerBook för att kunna se dem på TV.

Någon som vet hur stor plats ett litet grafikkort för detta ändamål skulle ta?

Vore våldsamt skönt att kunna dänga alla som kollar divx/mpeg på TV genom XBoxen med en (iofs dubbelt så dyr) iPod...

Måste du kopiera över dom först för att se dom? kan du inte se på dom direkt från ipoden genom ibooken? eller MÅSTE man kopiera över först?

Man MÅSTE inte kopiera över först, men jag tittade på en film här om dagen och ipoden blev brännhet. Det kanske inte är så farligt, men det käns helt enkelt inte bra...

/j

  • Oregistrerad
  • 2003-03-19 16:18

Prexis. iPod mår inte så bra av att jobba i långa intervall. Undrar om den skulle kunna jobba likadant med film som med musik - att bara fylla cachen då och då. Hur mycket större cache skulle det kräva?

Om vi antar att 3 minuter MP3 kostar 3 MB så kostar MP3 i snitt 1 MB i minuten. Låt oss vidare anta att en MPEG4-film på 100 minuter lagras på 1000 MB. Det blir 10 MB per minut. 10 ggr så mycket alltså.

  • Oregistrerad
  • 2003-03-20 15:35

Tjoflöjt!

Spana in senaste press releasen på Archos.com, där finns det två rejäla (men förhoppningsvis ganska kompakta) godbitar: av320 och av340. Dom spelar både mp3, bilder och video, kan spela in TV program, 3.8 tums färgskärm, 20 eller 40 gb hårdisk och den ska vara kompatibel med mac. Som extra tillbehör finns en 3 megapixels kamera/videokamera (med en för mig okänd upplösning).

Jag tycker detta är ett ganska intressant koncept. Det ska bli kul att läsa tester med denna lilla tingest! Frågan är hur bra ljudet är, batteritid, kvalitetskänsla och naturligtvis priset (vilket inte lär vara av denna världen).

  • Oregistrerad
  • 2003-03-31 11:42

En annan grej jag skulle vilja ha i nästa iPod är röstsyntes. Hur stenhårt skulle det vara att få sina eBooks upplästa istället för att hålla på med Audioböcker som tar en massa plats? Apple behöver ju bara köpa något företag som har bättre syntes än OS X inbyggda stenåldersgrej.

Jag gillar egentligen inte multifunktionsgrejer och hoppas att iPoden förblir planetens grymmaste mp3-spelare. Vore klantigt av Apple att äventyra varumärket iPod. Jag gissar att det istället kommer en dyrare storebror med ett annat namn som fixar både mp3 och allt annat. Som en mini-hub till iLife.

1
Bevaka tråden