Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Keynote.se täcker keynotet live

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-09 10:02

Man behöver väl inte fråga vad Steve Jobs gör kl 18 på tisdag nästa vecka?
Frågan är vad du gör då?

Känner du för att få de absolut färskaste nyheterna från Expot och inte orkar vänta tills Apple lägger upp QuickTime-filmen? Suktar du en direktsänd täckning av Steves framförande är det till Keynote.se du ska bege dig. Keynote.se levererar det senaste, på sekunden, på svenska. Med 10 års erfarenhet av att skriva om Mac-världen i ryggen garanterar vi er att ni kommer få den bästa tänkbara rapporteringen denna sida Nordsjön. Vi kommer göra vårt bästa för att i realtid täcka det senaste. Vad som är tjo och vad som är tjim, vad som är blaj och vad som är lajbans. Vad kommer Steve tycka ur sin polokrage egentligen? Ingen vet.

För att hålla oss igång fram till tisdag nästa vecka så sitter vi fortfarande och filar på lite roliga grejer. En given kompanjon till varje keynote är Keynote-bingot. Steves manér, auran av rykten och år av tradition gör att allt är sig likt men ändå olikt. Perfekt för ett spel lämnat åt slump och chans! I år kommer vi förutom de självskrivna språken engelska, svenska och esperanto (+ ett gäng andra) även bjuda på ett superhemligt roligt språk som säkert kommer gå hem i nördkretsar. Håll er bänkade för den nya versionen som släpps inom kort.

Vi som skriver kommer hänga på irc-kanalen #keynote.seirc.freenode.net. Alla är välkomna dit och mingla och känna på stämningen. Vi har byggt en [url="http://chat.keynote.se]webbklient[/url] till chat-kanalen för er som inte är så hemma i irc-världen. Med den krävas det bara ett klick och ett fyndigt smeknamn för er att delta i gemenskapen. Det är något alldeles speciellt när ett drygt hundratal Mac-nördar samlas för att skrika ut sin ångest eller dela tårar av glädje. Självklart diskuteras efterspelet på 99mac.

Besök Keynote.se redan nu. Även om det riktigt gotta inte finns där än så kan man alltid roa sig med att minnas forna dagars keynotes. Vi har protokollen från keynoten på WWDC 2005 och framåt på sajten.

Välkomna till Keynote.se. Glöm inte att bokmärka RSS:en så ni inte glömmer bort er.
Hah! Hur skulle ni kunna?

OBS. Som påpekades i en annan tråd är det mycket riktigt kl 18 som det börjar och inget annat!

Senast redigerat 2008-01-12 03:51

Kul! I'll be there!

what about keynote.tal.se? xD

Ah juste, har ej dreamweaver till macen som man hade till pezen. det förklarar lite

Kul med svenskt initiativ. Kommer dock traditionsenligt att följa keynoten via #macrumors på irc.krono.net.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-01-09 20:37

Jag kommer också att vara där.

Har San Francisco bytt tidszon, eller?

Ni skriver att det börjar kl 19. Men det börjar ju kl 9 lokal tid, och så vitt jag vet så är det 9 timmars tidsskillnad, och då bör det bli kl 18 svensk tid.

http://macworldexpo.com/conference_program

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-10 10:45
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Har San Francisco bytt tidszon, eller?

Ja, du vet.. jordbävning. San Andreas-förkastningen.. drivit ut i havet.. Svåra grejer

Citat:

Ni skriver att det börjar kl 19. Men det börjar ju kl 9 lokal tid

Helt riktigt. Tack för påpekandet! Jag har ändrat på sajten och i denna tråd.

Det kommer inte finnas videostream?

Ursprungligen av SenatorN:

Det kommer inte finnas videostream?

Inte live. Videon läggs ut på Apples hemsida ett par timmar efter keynoten.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-01-10 15:47

Det här kommer att bli spännande. En stor kopp te och en smörgås och så Steve och alla 99macare Tisdag kväll är bokad!

Ursprungligen av Eva:

Det här kommer att bli spännande. En stor kopp te och en smörgås och så Steve och alla 99macare Tisdag kväll är bokad!

Porter och rejäl skinkmacka!

Ursprungligen av Goflorp:

Porter och rejäl skinkmacka!

Usch! Tvi fan! Hur kan man dricka sånt hemskt som Porter?

Ursprungligen av Hagelin:

Usch! Tvi fan! Hur kan man dricka sånt hemskt som Porter?

Vet hut! En Carnegie Porter tillhör ju absolut det som gör livet värt att leva.
Vafan dricker du då? Zingo ?

Ursprungligen av Goflorp:

Vet hut! En Carnegie Porter tillhör ju absolut det som gör livet värt att leva.
Vafan dricker du då? Zingo ?

Gör en helomvändning och håller med. Ville bara se vad jag fick för "snällt" svar...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-10 20:38

Ja, om intresset i Malmös keynotevaka blir tillräckligt stort, så samlas vi på stamstället och tar en smarrig pizza och en kall öl. Hoppas det blir av i Malmö!

Senast redigerat 2008-01-10 20:49
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-10 20:42

Är det någon utav ni som rapporterar som kommer att vara där?

Om inte, vart hämtar ni infot?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-10 20:44
Ursprungligen av atomlab:

Är det någon utav ni som rapporterar som kommer att vara där?

Var menar du?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-10 20:47

Utav dem som rapporterar på keynote.se kommer dem vara där eller hämtar dem också info ifrån olika siter som också rapporterar fast i svenska?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-10 20:51
Ursprungligen av atomlab:

Utav dem som rapporterar på keynote.se kommer dem vara där eller hämtar dem också info ifrån olika siter som också rapporterar fast i svenska?

Jaha, på så vis. Nej, jag tror inte att de kommer att vara på plats i USA och se det live. Utan de kommer att bevaka en eller flera sajter och rapportera på deras svenska sajt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-10 20:57

Ok. Låter bra. Hoppas att servern klarar alla uppdateringar och folk som kollar på det. Samt att bilder och all den nyaste infon kommer per automatik högst upp på sidan.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-10 21:20
Ursprungligen av atomlab:

Ok. Låter bra. Hoppas att servern klarar alla uppdateringar och folk som kollar på det. Samt att bilder och all den nyaste infon kommer per automatik högst upp på sidan.

Ja, de har gjort sånt här förr, så jag antar att de är rutinerade.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-11 01:06

Faktum är att vi har en man på plats. Förvisso inte i mässhallen i San Fransisco men väl i Cupertino framför en videofeed. Så.. vi kommer garanterat ha med saker som ingen annan har, eller i alla fall inte bara klipp&klister från någon annan sajt. Normalt sett brukar vi kombinera allt vi kan från 3-4 källor så om man inte själv vill sitta med ett gäng irc-kanaler och sajter som auto-reloadar hellre än bra så skulle jag tipsa om keynote.se. Dessutom reflekterar vi ju även stämningen i chatkanalen så att alla känner sig hemma.

Vilket får mig osökt in på en stämningshöjare. Vi färdigställde nyss MWSF08-upplagan av Keynote-bingo. Förutom 100 nya fräscha händelser att slumpa ut har vi traditionsenligt en ny ikon i Leopard-storlek (äntligen kan man faktiskt läsa på själva ikonen vad Bingobrickan har för händelser). Men bäst av allt är naturligtvis att vi lyckats kriga till oss en översättning till Klingon!

Qapla' säger jag och önskar alla Mac-älskande trekkers där ute en riktigt grym tisdag!

Keynote-bingo hittar man naturligtvis här: http://bingo.keynote.se

Pssst.. Ni får gärna Digga bingot så vi blir lite kända

Senast redigerat 2008-01-11 01:26
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-11 08:30
Ursprungligen av Henrik:

Faktum är att vi har en man på plats. Förvisso inte i mässhallen i San Fransisco men väl i Cupertino framför en videofeed.

Aha, så ni har någon i USA som rapporterar. Coolt! Ja, det var rätt smaskiga priser de tar för de olika biljetterna/passkorten! Phew!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-12 03:49

Allrighty then!

Då har vi fixat en webbchat också.. som är en portal in till #keynote.se på irc.freenode.net.

Enklare än såhär är det nog svårt att göra det tror jag!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-13 16:48

..och en sida specialbyggd för iPhone eller iPod touch. Rekommenderas för folk på språng!
iPhone.keynote.se

Använade mig av Keynoyte.se förra året, och aldrig mer, riktigt besviken. Ni skriver bara väldigt kortfattat om vad dom lanserar, man får inte ens en uppfattning av vad det är som lanserats, man blir bara mer förvirrad av att läsa Keynote.se.

Jag rekommenderar Engadget eller MacRumors, dom är riktigt grymma.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-01-15 12:28

Hört att irc går snabbare;)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-01-15 15:17

Haha, så misslyckat!

Patrik D har helt rätt; Engadget och MacRumors är de som har stenkoll!

Ursprungligen av Adzam 1:

Haha, så misslyckat!

Hur kan du säga det nu, innan det ens har börjat?

Det är möjligt att deras rapportering var långsam och bristfällig förra året, men den kanske är mycket bättre i år - det vet vi inte ännu.

Jag kommer nog också att välja MacRumors, men jag ska ge Keynote.se en chans, och jag tycker det är fel att börja kritisera något innan man har sett hur det ser ut.

Lista på de bästa sidorna som rapporterar, någon?

Bevaka tråden