Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iphoto vill ha min usb-pinne när den monteras!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

så fort jag stoppar in mitt usb-minne eller kortläsare så får jag upp den här frågan, (se skärmdump) vad beror detta på? hur kan jag få det att sluta? jag vill inte använda iPhoto!

(är en switcher.. inte så säker på såna här saker...)

Mycket tacksam för svar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-08 23:59

Jag tror att Macen tror att din kortläsare är en kamera...

Starta programmet "Bildinsamling" (sök i Spotlight). Välj menyn Bildinsamling->Inställningar...

Välj att "Inget program" skall öppnas då en kamera ansluts.

men vafan!! skulle söka i spotlight på engelska "pic.."hinner inte längre sen FÖRSVINNER förstoringsglaset! nu startar jag om...grejt, nu byter den till spotlight medans jag skriver... är det här normalt?

vad blir "bildinsamling" på engelska?

ok... nu har jag bootat om, det händer fortfarande. kan inte skriva mer än pic, på "t" stänger den ner dock händer det inte när jag skriver andra ord...

hjälp?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-09 23:29

På engelska heter programmet "Image Capture". Den ligger i mappen "Applications" (eller vad den heter).

Varför Spotlight lever rövare för dig kan jag inte svara på.

det kunde de inte svara på hos apple heller, de sa till slut (efter riktigt bra hjälp och tålamod) att jag behövde ominstallera klabbet.. kanske lika väl?

nåväl..datorn är som ny, gjorde uppdateringen för tangentbordet för min dator (mbp) och tänk, det känns som om hela datorn är som ny!

1
Bevaka tråden