Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur låsa upp dokument?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-09 11:29

Hej

Jag undar hur man "låser upp" och slänger word-doc. som är låsta. Det verkar ej låsa upp dokumenten i Word. Därför kan varken editera eller ersätta dem med nya olåsta versioner. Har ni några erfarenheter av detta?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-09 15:39

Om du syftar på lösenordsskyddade worddokument, se inlägg nr 3 i den tidigare postade tråden nedan:

Hjälp att knäcka lösenordet till en Word-fil

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-09 16:03

Hej

Tack för svaret. Jag tror dock inte det är lösenordsskyddat, dokumentet är en del av ett versionshanteringssystem på jobbet som jag tog in på min mac utan att checka ut det innan. Det fick då en hänglåsikon och gåpr sedan ej att ta bort. Jag hoppades att det skulle gå att ersätta det med en utcheckad dito - men ej

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-09 16:35
Ursprungligen av ololi:

Hej

Tack för svaret. Jag tror dock inte det är lösenordsskyddat, dokumentet är en del av ett versionshanteringssystem på jobbet som jag tog in på min mac utan att checka ut det innan. Det fick då en hänglåsikon och gåpr sedan ej att ta bort. Jag hoppades att det skulle gå att ersätta det med en utcheckad dito - men ej

Jaha, så det är ett utcheckat dokument. Har du Office för Mac? Vet ej om den funktionen finns i Macversionen av Office. Annars behöver du nog ta tillbaka dokumentet/en till den miljö du var i innan och checka ut det. Är det dokument från senaste Office 2007 Sharepoint?

Shift när du väljer "töm papperskorgen" brukar fungera.

“Cmd +Option + Shift + ‘Töm papperskorgen’”.

Eller så kollar du om något här kan hjälpa.

Dokumentet kan eventuellt vara låst i Finder. Markera filen och välj Arkiv > Visa info. Bocka ur "Låst". Kolla också under Ägare och behörigheter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-09 16:51

Hej igen

Arkiv -> Visa info funkade alldeles utmärkt! Tack för all hjälp

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-09 16:53

Dokumentet var från jobbets pc och deras horribla versionshanteringssystem, men jag tar in dem i min mac för att lägga in bilder jag gör.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-09 17:14

Aha, så det löste sig. Vad bra!

1
Bevaka tråden