Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple arbetar på en Apple Cinema Display 30"?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

MacWhispers rapporterar att Apple, enligt deras källa, arbetar på en ny 30" Cinema Display. Arbetet med de slutgiltiga prototyperna av skärmen ska just ha avslutats.

Skärmen som har upplösningen 2400x1500, sägs också ha en extremt bra färgåtergivning.

"The upcoming oversize Cinema Display is said to be based upon the newest generation of fabrication technology derived from the QUXGA and QUXGAW panels marketed under the IBM brand, and by several companies specializing in medical imaging displays. However, at approximately 94 pixels per inch display density, this Apple iteration much more closely approximates the popular desktop LCD density range of 90 to 100 pixels per inch than do those other ultra-dense resolution units."

Hur ska vi tolka detta? Vad tro ni? Är det verkligen troligt att Apple bygger en trettio-tummare? Behöver vi 30"-skärmar?

Läs ryktet i sin helhet hos Mac Whispers.

  • Medlem
  • 2003-03-14 19:12

Ja, om man inte har en TV redan!

En sån måste man ju bara ha, tycker att min 22-tums CinemaDisplay känns lite mesig vid det här laget.

Det finns ju folk som har en 21" för huvudfönstret i 3D-programmet/Final Cut Pro/ljud-programmet och en 17" brevid för alla paletterna. För dom skulle en 30" Cinema Display passa fint. Men kundkretsen blir nog ändå ganska snäv.

[ 14. mars 2003, 20:28: Meddelandet ändrat av: Mattias A ]

Jag skulle definitivt försöka köpa en, den skulle passa fin fint på kontoret. Men som sagt var, kundkretsen skulle nog vara lite för snäv, och därmed så tvekar jag på sanningshalten utav ryktet. Men men, fräckt skulle det vara.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-03-14 22:14

jaja... så kan en jo spørre seg hva prisen isåfall blir

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Mattias A:
Det finns ju folk som har en 21" för huvudfönstret i 3D-programmet/Final Cut Pro/ljud-programmet och en 17" brevid för alla paletterna. För dom skulle en 30" Cinema Display passa fint. Men kundkretsen blir nog ändå ganska snäv.

Optimalt skulle i så fall vara att ha den nya 30-tummaren som huvudskärm och en 23-tummare för paletterna.
Smaskens!

  • Medlem
  • 2003-03-15 00:12
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Nurell:

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Mattias A:
Det finns ju folk som har en 21" för huvudfönstret i 3D-programmet/Final Cut Pro/ljud-programmet och en 17" brevid för alla paletterna. För dom skulle en 30" Cinema Display passa fint. Men kundkretsen blir nog ändå ganska snäv.

Optimalt skulle i så fall vara att ha den nya 30-tummaren som huvudskärm och en 23-tummare för paletterna.
Smaskens!

Då kan man ha en hel del paletter, hehe!

  • Medlem
  • International user
  • 2003-03-15 00:18

30"+23"... oioi
da du må omtrent montere jernbaneskinner som går sidelengs foran desken for å føre musenpeker over skjermen(ene).

neida, men tiden vil jo vise... personlig sparer jeg til 20", Prøvde den igår, og du STORE allpakka det var herlig... jeg begynner å bli lei av OSX og grafisk arbeid i 1024*768. Det er TRANGT! Får ikke håpe mitt norske språk blir misforstått i diverse innlegg.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Oyvind-A:
30"+23"... oioi
da du må omtrent montere jernbaneskinner som går sidelengs foran desken for å føre musenpeker over skjermen(ene).

neida, men tiden vil jo vise... personlig sparer jeg til 20", Prøvde den igår, og du STORE allpakka det var herlig... jeg begynner å bli lei av OSX og grafisk arbeid i 1024*768. Det er TRANGT! Får ikke håpe mitt norske språk blir misforstått i diverse innlegg.

Inga problem, jag monterar jernbaneskinner på direkten, Har redan snackat med Banverket, dom kommer upp på jobbet och lägger slipers på måndag kl 8:30. Själva jernbaneskinnerna monteras med lyftkran på tirsdag, efter lunch. Sen kör vi hårt.

Citat:

citera:neida, men tiden vil jo vise... personlig sparer jeg til 20", Prøvde den igår, og du STORE allpakka det var herlig... jeg begynner å bli lei av OSX og grafisk arbeid i 1024*768. Det er TRANGT! Får ikke håpe mitt norske språk blir misforstått i diverse innlegg.

Jag provade också 20" igår, och visst är den härlig. Känns som en lagom stor skärm till de flesta behov. Priset på 12-13000 känns bra också.

Citat:

citera:Får ikke håpe mitt norske språk blir misforstått i diverse innlegg.

No problemo, här på 99mac talas alla språk flytande, även norsk.

Jag skulle bli överlycklig för en 17":are...

/Jonathan, the artist formerly known as sny

Varför slutade Apple med 15 tummaren förresten? Skulle hellre köpa en liten 15 tummare som är mer portabel (och billigare).

[ 16. mars 2003, 18:10: Meddelandet ändrat av: Niklas Hjelm Smith ]

Behöver man något portabelt så skaffar man sig en iBook eller PoerBook...

1
Bevaka tråden