Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inför MWSF : Gör inte bort er Apple..

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fler o fler rykten pekar mot en iDevice ala iPod med färgskärm o videouppspelning.

Vad ska man med en sån pryl till?
Titta på långfilmer? Haha.. mmm

Nej gör inte bort er Apple genom o släppa en sån pryl, det står 3G telefoner för dörren där videouppspelning kommer att vara standard (även sista rycket av GSM telefoner utrustas med detta). Där kan man ladda ner innehållet via sitt telenät. Hur är en iPod m färgskärm tänkt att ladda ner sitt innehåll? Via firewire el WLAN. Visst men då måste du ju ha en dator i närheten.

Dessutom tittar man inte på långfilmer i 200x200 (cirkus) upplösning..

En MULTImedia terminal skulle klart vara trevligare. Alltså den som diskuterats vara något form av en mediacenter i hemmet. Som man kan skicka saker via LAN, WLAN, Bluetooth etc till och därifrån distribuera ut det till rätt "viewer", typ stereon om det är mp3 filer. En sån pryl tror jag skulle få betydligt större genomslagskraft, den skulle ju även om den var korrekt genomförd vara plattformsoberoende. Alltså ta emot mp3or via WLAN borde fungera utmärkt även om det var en PC som var avsändare.

Skulle älska en sån pryl...speciellt i Apple design. (troligen, om man tar ut svängarna).

Förresten skulle väl en sånt här mediacenter mycket väl kunna vara en receiver oxo, el åtminstonde en förstärkare. 5000 skulle en rimlig prislapp kunna vara. Om man vill att den skall sälja och samtidigt innehålla en MASSA finesser.

Billigare om man plockar bort lite.
Säg från 2-3000, där borde man kunna smacka in alla WLAN, blåtand kopplingar etc samt lite smäck o ändå ligga på vinst.

En sån här sak skulle jag kalla för revolutionerande vilket inte en portabel HD/Video-/MP3spelare skulle vara.

[ 04 Januari 2003, 11:32: Meddelandet ändrat av: Jürgen B ]

Hade Apple lyssnat på vissa kritiska röster här så hade de aldrig släppt iPoden heller...

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2003-01-04 14:49

...hade Apple lyssnat på vissa kritiska röster så hade dom kanske satsat krutet på att ha vettig hårdvara i sina datorer istället :rolleyes:

Bra datorer är nog viktigare för Macens fortlevnad än MP3-spelare.

  • Oregistrerad
  • 2003-01-04 17:26
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: iBjorn:
Bra datorer är nog viktigare för Macens fortlevnad än MP3-spelare.

Apple har ju bra datorer med trogna kunder. Sen att de inte spottar ut de snabbaste maskinerna på marknaden är en annan femma. Är det bara hastighet så finns det ju andra alternativ. Skall man jobba med en dator så är macen outstanding...

Nu får jag säkert alla emot mig!

:::NIKKE:::

Var inte orolig du kommer inte få alla emot dig.

Jag kan till och med hålla med att Os X är mer logisk i sin struktur uppbyggnad än Windows.



[ 04 Januari 2003, 18:02: Meddelandet ändrat av: Hunter78 ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: iBjorn:
Bra datorer är nog viktigare för Macens fortlevnad än MP3-spelare.

Det tror inte jag! Kanske för den lilla skara människor för vilka maxprestandan på datorn faktiskt påverkar deras produktivitet. Min erfarenhet (och otaliga studier) visar dock på att andra faktorer är långt mycket viktigare än topprestandan när man talar om hur produktiv man är. I det avseendet så är Apples produkter både bättre och mer ekonomiska än andra alternativ.
Jag tror det skulle vara ett långt större misstag om Apple gör sanning av ryktena om att göra iApparna till betalprogram. Alla dessa är idag något utav killerApps för hemmapulare som fäller avgörandet vid datorval snarare än maxkrutet i datorn.

Med ursäkt för att detta inlägg blev lite off-topic.

/Jont Olof

Jag skulle nog vilja kunna spela upp film på ipoden. Visserligen i svartvitt, men en gång var även tv svartvit om jag inte tar fel?

Prestandan kanske inte blir den bästa, men det duger . Bara jag får byta ut mitt kassa ipod-batteri först.

Sedan vill jag ha James Bond-grejor till ipoden.. Bluetooth, raketer, och röntgenkamera.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-05 16:22

Glöm inte osynlighetssprej, tricorder och teleporter!

Citat:

quote:Nu får jag säkert alla emot mig!

Neej då.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jont Olof:
Jag tror det skulle vara ett långt större misstag om Apple gör sanning av ryktena om att göra iApparna till betalprogram.

Tror iofs att Apple enbart kommer ta betalt för Pro-versioner av nuvarande iApps. Precis som Quicktime är redan idag. Det kommer fortfarande finnas bra program inbyggda i OS X som säkert är tillräckligt för de allra flesta användare.

Ciryon

1
Bevaka tråden