Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Erik !

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-08 19:45

Hej ärade 99.se användare, (specielt moderater och admin, "fjäsk")

Jag heter då Erik, är 15 år och kommer från Skövde.
Jag är väl inte särskilt teknisk men jag är väldigt intresserad av allt som har med datorer och likande att göra så vill gärna läsa mycket !
Jag är väl vad man kan kalla musiker, spelar flera instrument och sjunger.
Jag skatar och de är väl de enda som håller mig hyffsat aktiv.

Jag inskaffade nyligen en iPod Nano (3g) men funderar lite över detta Mac fenomen, flera i klassen byter till Mac...
Om nån skulle vilja ta sig tid att förklara för en yngling som mig huruvida Mac står sig mot Pc och tvärtom så vore jag tacksam.

Vet inte riktigt vad man ska skriva mer,
Adda gärna msn eller skicka pm ang Mac grejset, ([email protected])

Tack på förhand

Hej och välkommen till den ljusa sidan!

Många frågor, inte helt lätt att svara på. Man kan alltid hitta för och nackdelar med alla datorplattformar och man kan diskutera detta i evigheter, detta kallas datorkrig och är poppis i forum. Om du söker på datorkrig här så hittar du massa massa trådar om detta som bör hålla dig sysselsatt där man diskuterar fördelar med Mac och nackdelar med Windows. Det finns även trådar om virus du kan hitta och trådar som innehåller argument (annat bra sökord) med argument för och emot.

Det är också mycket vanligt att de som använder endast PC och bara PC har en massa missuppfattningar om Mac, det är normalt, så man kan får höra en del riktiga dumheter. Det är bara att kolla med folket här så får du rätt svar.

För att sammanfatta datorvalet så är det fråga om personlig preferens och vad man prioriterar. Tekniskt, prestandamässigt osv, så står sig Macen bra och det är alldeles för mycket att skriva för att ge något djupare svar på detta. Förutom personlig preferens så borde Mac-användarna också vara en bra indikator. Snälla och hjälpsamma i allmänhet.

Gillar du att skapa, spela musik, så kommer du nog att gilla Mac mycket. Garageband medföljer och det finns massa massa musiker som kör Mac som du ser här på 99.se.

För att ta Mac vs Windows debatten med en klackspark så är faktiskt de filmer och argument du kan se här väldigt bra. De lyfter fram skillnaderna och gör det på ett kul och bra sätt.

http://www.apple.com/se/getamac/

Lycka till och ställ uppföljande frågor!

Välkommen. Tycker själv att det är skönt att slippa virusplågan, skulle bara byta tillbaka till Windows under vapenhot..

Välkommen!

Ursprungligen av Snabeldrake:

Välkommen. Tycker själv att det är skönt att slippa virusplågan, skulle bara byta tillbaka till Windows under vapenhot..

skulle hellre låta dem skjuta mig isf istället ^^

Hallå och välkommen.

Haha, vad alla är emot Windows. Själv tycker jag att Windows funkar mycket bra och jag har aldrig haft några som helst problem med det eller datorn:)

hehe jo windows är väl helt okej, men "once u go mac u never go back!" glöm aldrig det

Hos mig står en Mac sida vid sida med en pc. Dom är kompisar och bra på olika saker.

jo visst är båda bra pc och mac, men har haft pc sen 8 års ålder och ja nu när man köpt en mac 7 år senare så får man veta vad lycka innebär

Men jag har faktiskt en Mac själv. Så jag är ingen Windows-nörd som inte provat nåt annat:P

Ursprungligen av ecth:

Hej ärade 99.se användare, (specielt moderater och admin, "fjäsk")

Tack på förhand

Hej och välkommen.

Skall du fjäska så är det nog inte bra att säga att våra moderatorer är moderater

Skämt åsido.

Välkommen in i värmen.

Ursprungligen av Goflorp:

Skall du fjäska så är det nog inte bra att säga att våra moderatorer är moderater

Nu sa han ju aldrig att det var just moderatorerna som var moderater, han sa bara att moderater och administratörer var mer ärade. Inte ett ord om moderatorer.

Hur man nu kan se moderater som ärade, men det är en annan diskussion som inte hör hit.

Nåväl.

När jag ändå har tagit mig tid att skriva i den här tråden så får väl även jag säga välkommen, antar jag. Ja. Välkommen.

Haha moderater:P

Ztaafen, du har rätt.
Jag såg det nog som underförstått att det var Moderatorerna som avsågs.

Men, vafan, vad en moderator har för politisk uppfattning är ju upp till var och en av dem.

ecth, skejtare och musiker, imponerande. Jag kan inte ens spela på sked så var rädd om dessa "gåvor". De kommer ge dig ett rikt liv!

1
Bevaka tråden