Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Omnifocus 1.0 släppt idag 8/1

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Så var det dags för Omnifocus 1.0 efter ett drygt halvårs betatester. Har ni inte provat på någon av Omnigroups applikationer är det dags att börja nu, det är r i k t i g t bra grejer.

Omnifocus är en "Professional-grade personal task management." applikation som hjälper er hålla ordning på livet. Hämtas här.

  • Medlem
  • 2008-01-08 19:25

Tack för tipset akersom!

Klart och betalt. Det här ska bli skoj.

Vilket program är egentligen bäst; Omnifocus eller Things?

Aj då, Things hade jag missat, och det ser ju bra ut! Ärligt talat ser det bättre och smidigare ut än Omnifocus, men jag tror Omnifocus "kan" mer. Jag har laddat ner betan och ska titta närmare på den, samtidigt som jag jobbar skarpt i Omnifocus. Things ska komma i skarp version i vår så man får väl utvärdera och fundera vilken av dem som passar bäst.

Hittade en jämförande artikel. Tyvärr verkar slutsatsen vara att de är bra på helt olika saker. Man får väl kolla vad som är viktigast för en. Things verkar vara enklare inmatning av nya uppgifter, vilket nog lockar mig mer. Nåja, ska också testa lite.

http://www.andymcintosh.com/?p=28

Även jag säger smaksak. Har kört betorna av båda parallellt ett tag och för min del får OmniFocus stryka på foten till förmån för Things då Things i mina ögon är lättare och smidigare att jobba i. Därmed inte sagt att OmniFocus på något sätt är dåligt, det är bra och mer kraftfullt än Things, men också en högre tröskel att börja använda. Ska bli spännande att se vad Things har att erbjuda skarp. Dessutom är Things ca halva priset mot OmniFocus, inte ett jättetungt argument, men ett av de små som stjälpte över åt det håll jag valde.

Jag har just raderat Things (efter ett par timmars test). Inte för att jag inte tror att det är bra, utan för att jag bestämde mig för att fokusera på Omnifocus till dess Things finns i skarp version och fått lite mer feedback. "Tyvärr" gillar jag Things gui mer men det är smällar man får ta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-10 00:22

Ser cool ut,, finns dock ett problem med att vi är fler på samma projekt och skulle behöva kunna synca detta mellan flera datorer. Är det någon som vet vad finns det för program mer Daylite (som iof verkar grymt) än om man vill kunna göra en sådan sak. Just nu kör vi synkade iCals, med när man har 5-6 stora projekt samtidigt så blir kalendern helt överfull och omöjlig att hålla koll på.. Skulle vilja se typ things med full sync mellan flera användare..

1
Bevaka tråden