Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hårddisk ibook

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-08 04:53

Går det att stoppa in en 160 gb i en ibook (sen 2004) utan problem? Eller finns det nån gräns för hur stor hårddisk man han ha i dom?

Inga problem med hårddisken i sig.

Däremot är ibooken lite pillig att jobba med. Sök på "ibook" och "hårddisk" här på forumet så hittar du hur mycket info som helst.

Tror det ska gå bra. Se bara till att köpa rätt typ av disk, det är nog IDE-anslutning (om jag inte minns fel).

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-08 16:09

Hårddisken är ute redan.. Men försäljaren sa att det finns en gräns för hur stora hårddiskar datorer klarar av. Har aldrig tänkt på det förut, det är källan till oro. Vad är ibookens gräns?

Johan, har du provat själv? Isf. Vilken disk använde du?

Och kan det hända att man måste uppdatera nått på datorn?

Ursprungligen av bobben:

Hårddisken är ute redan.. Men försäljaren sa att det finns en gräns för hur stora hårddiskar datorer klarar av. Har aldrig tänkt på det förut, det är källan till oro. Vad är ibookens gräns?

Johan, har du provat själv? Isf. Vilken disk använde du?

Och kan det hända att man måste uppdatera nått på datorn?

Har du gammal 28-bitars controller är gränsen 128 GiB. Men på en iBook från 2004 ska det inte vara någon risk. Redan 2002 fanns 48-bitars controller i powermac. Vad jag kan utläsa av mactracker ska alla iBook G4 ha 48-bitars controller med. Begränsningen är nu 144 petabytes om någon undrade.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-08 16:30

Det finns en gräns även om anslutningarna är rätt. Har precis köpt en ny till min pbg4
och det är likadant med den.

Har en fråga: En beställd vara som skickats med posten har de lyckats slarva bort. De sa att de skulle återkomma efter max 30 dagar och nu har den tiden gått. Fortfarande inget svar. Vad kommer att hända nu? Får jag ersättning eller måste jag vänta ännu längre?

Tror inte det finns någon IDE-disk ute just nu som inte din iBook klarar av (har inte kollat upp det, men det är min gissning).

Jag har bytt flera gånger i fyra olika iBook-modeller, har aldrig stött på problem att stoppa i en större disk.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-08 16:56

Tack för alla svar, guld värt

1
Bevaka tråden