Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om Mac OS X 10.5.2

Tråden skapades och har fått 147 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-19 10:02

Här kan vi samla all förhandsinfo om Mac OS X 10.5. Inte om buggar som finns utan om buggar som fixats osv. Inte vad vi vill ha utan vad som kommer.

Version 9C7 har släppts till testare och innehåller över 76 fixar. Bla, minnesläckor, skrivarproblem, SMB support.

Källa: Macrumors

MÅTTE dom ha gjort nåt åt problemen med lösenorden i Mail! Det är just nu det enda som avhåller mig från att ta min installerade men undanlagda Leoparddisk i drift. Jag vill gärna, men har fem postkonton med skarpa lösenord, och jag kan bara inte hålla på och knappa in allihop från en fusklapp.....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-19 16:58

Kan vi inte försöka hålla den här tråden till saker vi vet är fixade och inte de vi vill se fixade. Det är ju det vi har tråden om buggar i Mac OS X 10.5 till.

Jo, men om man ordagrant följer Ditt förslag blir det inte många som kan/får säga nåt. De som har tillgång till förhandsversionerna har väl rimligtvis NDA:s att ta hänsyn till. Apple brukar vara noga med sådant.

Har Du något att avslöja själv - som Du faktiskt VET?

Vad buggtråden beträffar är den rätt nerlastad vid det här laget. Ibland behövs en ny, tom bok att skriva i....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-21 20:58
Ursprungligen av elgenper:

Jo, men om man ordagrant följer Ditt förslag blir det inte många som kan/får säga nåt. De som har tillgång till förhandsversionerna har väl rimligtvis NDA:s att ta hänsyn till. Apple brukar vara noga med sådant.

Har Du något att avslöja själv - som Du faktiskt VET?

Man länkar till folk som tagit reda på saker från andra sidor. Finns alltid folk som inte tar hänsyn till NDA.

Ursprungligen av elgenper:

Ibland behövs en ny, tom bok att skriva i....

Så då kapar du en annan tråd i stället för att starta en ny, tex "Buggar i Mac OS X 10.5.1" eller försöker styra upp buggtråden? Konstig logik.

Ursprungligen av berdan:

Underbart! Skönt att Apple tänkte om där lite.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-20 15:43
  • Medlem
  • Kalmar
  • 2007-12-20 17:49

Leopard 10.5.2 och stacks <3 <3 <3

Woho!

http://macenstein.com/default/archives/983

Nu kan nog alla sluta klaga på stacks

Senast redigerat 2007-12-20 18:15

Ja! Trevligt om detta är sant.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2007-12-20 18:27
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Ja! Trevligt om detta är sant.

Det tror jag. Hört att det alltid vore tänkt att man iaf skulle kunna gå in i undermappar i stacks osv men det inte hann med innan releasen så det fick vänta.

Senast redigerat 2007-12-20 19:50

Jag har slagit ihop en tråd om Stacks i X 5.2 med den här för att samla diskussionerna och ryktesspekulationerna.

kommer frysningarna av tangenbordet fixas?

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2007-12-23 16:17
Ursprungligen av micke_nkpg:

kommer frysningarna av tangenbordet fixas?

Med tanke på att det nyss kom ut en uppdatering just för detta ska det ju redan vara fixat!

http://www.apple.com/support/downloads/macbookmacbookprosoftwareupdate11.html

Ursprungligen av twiggz:

Med tanke på att det nyss kom ut en uppdatering just för detta ska det ju redan vara fixat!

http://www.apple.com/support/downloads/macbookmacbookprosoftwareupdate11.html

Har varit med om det en gång även efter uppdateringen, men eftersom Apple gör både mjukvara och hårdvara så inbillar jag mig väl bara...

  • Medlem
  • 2008-01-08 14:16

Det är en oroande frånvaro av Front Row i rapporterna om den kommande uppdateringen. Hoppas verkligen de klämmer in lite rättningar av FR!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-08 14:30

Vad är galet i FR?

Yes!!

Det är fult! F-U-L-T! Den gamla versionen såg mycket snyggare ut..

  • Medlem
  • 2008-01-08 16:55

För mig är det att många DVD-skivor inte fungerar, eftersom man inte kan navigera i DVDns menyer. Kör man den i DVD Spelaren (Apples) funkar det dock fint.

Man kan inte köra iTunes över AirTunes via FrontRow (funkade i Tiger), om man har sitt iTunes bibiloitek på en nätverksdisk visas inte skivomslagen upp, stoppar man i en skiva som CDDB inte har spår-info om så kan man inte få ut den eller spela den (funkar i iTunes), återuppta uppspelning av stoppade filmer funkar inte längre, mm.

Många problem verkar ha uppstått iom att Front Row blivit en egen applikation som ska göra allt själv, jämfört med 10.4 då Front Row mer var ett skal som körde iTunes eller DVD Player i bakgrunden.

Men nu skulle det här inte bli en önskeliste-tråd, utan en det-här-är-fixat-tråd...

Där är det väl ändå som baken... smaken är delad?
Enl min åsikt är nya FR mycket snyggare än tidigare.

Allt jag vet om 10.5.2 är att det är en måste uppdatering som jag väntar ivrigt på.
När den kommit kan jag äntligen ta klivet upp till 10.5 på mina servrar.

Jag tycker då bara att FR har ändrats till det bättre och snyggare

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2008-01-08 22:33

För mig visar inte FR omslagsbilden på låtar om de spelas från en delad iTunes på en annan dator. Får hoppas att det fixas till.

10.5.2 måste komma inom nårra timmar eller nårra dagar då Mac Pro's nya 8800GT KRÄVER 10.5.2 uppdateringen då den har drivrutiner för just det grafikkortet, 10.5.2 har även drivrutiner för GeForce 8400 och 8500 serien samt förbättrat stöd för 8600 så det kanske säger vad som kommer den 15:e.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-01-09 02:04
Ursprungligen av Ryu-Sama:

10.5.2 måste komma inom nårra timmar eller nårra dagar då Mac Pro's nya 8800GT KRÄVER 10.5.2 uppdateringen då den har drivrutiner för just det grafikkortet, 10.5.2 har även drivrutiner för GeForce 8400 och 8500 serien samt förbättrat stöd för 8600 så det kanske säger vad som kommer den 15:e.

Hoppas hoppas hoppas! Det skulle verkligen göra min dag det där. Trött på att vänta på att stacks ska bli användbart någon gång.

Ursprungligen av Ryu-Sama:

10.5.2 måste komma inom nårra timmar eller nårra dagar då Mac Pro's nya 8800GT KRÄVER 10.5.2 uppdateringen då den har drivrutiner för just det grafikkortet, 10.5.2 har även drivrutiner för GeForce 8400 och 8500 serien samt förbättrat stöd för 8600 så det kanske säger vad som kommer den 15:e.

Nja, om man går in på Apple Store o konfigurerar en MP med 8800GT kan den skickas om 3 - 5 veckor, medan grundkonfigurationen kan skickas om 2 dagar (måtte bara "töm kundvagn" ha fungerat för mej, annars har jag två STORA paket p g....;) ).

Om det inte beror på grafikkortet självt, så borde det ge en indikation på hur långt vi har kvar till 10.5.2 enligt Apples beräkningar....:'(

Ursprungligen av Ryu-Sama:

10.5.2 måste komma inom nårra timmar eller nårra dagar då Mac Pro's nya 8800GT KRÄVER 10.5.2 uppdateringen då den har drivrutiner för just det grafikkortet, 10.5.2 har även drivrutiner för GeForce 8400 och 8500 serien samt förbättrat stöd för 8600 så det kanske säger vad som kommer den 15:e.

Ibland händer det att Apple skickar med en specialversion av Mac OS X med ett nytt byggenummer. Så det är inte säkert att 10.5.2 följer med utan en modifierad 10.5.1.

Är det ingen som hänger på 99.se som testar uppdateringar åt apple innan de släpps? Eller görs det internt på Apple? Hur funkar det egentligen?
Har varit rätt snålt med info vad som kommer fixas.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-11 12:04
Ursprungligen av peacerich:

Är det ingen som hänger på 99.se som testar uppdateringar åt apple innan de släpps? Eller görs det internt på Apple? Hur funkar det egentligen?
Har varit rätt snålt med info vad som kommer fixas.

Uppdateringar brukar seedas ut till utvecklare innan de släpps, men min gissning är att de återföljs av NDAs (non disclosure agreeements) som förbjuder dig att prata om dem.

finns det nån chans att airtunes i front row och bluetooth i adressboken återkommer?

Idag vore en väldigt trevlig dag att släppa 10.5.2 tycker jag.

Eller så väntar de några dagar efter expot för att inte få eventuell negativ kritik samtidigt som de ska leverera nyheter.

Senast redigerat 2008-01-14 23:34
Ursprungligen av peacerich:

Idag vore en väldigt trevlig dag att släppa 10.5.2 tycker jag.

Eller så väntar de några dagar efter expot för att inte få eventuell negativ kritik samtidigt som de ska leverera nyheter.

Läs gärna senaste informationen i MacWorld måndag 20 januari här:
http://macworld.idg.se/2.1038/1.141278
Det kan man kalla en uppdatering !

Bevaka tråden