Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple.com/store nere 8/1 -08

Tråden skapades och har fått 56 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Bara så att ni vet...

Va???

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-08 12:36

8/12?

Antar att Nostradamus är i farten igen...

Tror det är någon mera som har missa vad det är för datum idag

Är det här som kallas inside information om att den ska vara nere då eller

Haha, jag har ju jullov så jag har inte så himla bra koll. Klart det ska vara Januari...

Kanske kommer Apple portionera ut sina nyheter istället för att släppa allt nästa vecka? Inte så troligt kanske...

Troligen bara underhåll av sidan, för den riktiga uppdateringen nästa tisdag.

Det verkar vara en global stängning av Apple Store (åtminstone enligt min "är-apple-store-öppet-eller-stängt-widget"). Så någonting spännande kanske är på gång.

För inte ska de väl gratta David Bowie som fyller 61 idag – även om han värd det.

Ändrade rubriken till mera lämpligt datum.

...och förövrigt är det ju tisdag idag. Så något är nog pågång, lite överraskande. Vad sätter ni pengarna på?

Mac Pro ligger nära till hands för min del.

Ursprungligen av Adrian B:

Vad sätter ni pengarna på?

Mac Pro ligger nära till hands för min del.

Yes, gillar att ha rätt, synd att ingen satte emot

Har de inte haft som tradition nu på senare tid att uppdatera vissa produkter precis veckan innan för att inte stjäla uppmärksamhet från det viktiga under Macworld? Vill minnas att de gjorde så förra året.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-01-08 13:43
Ursprungligen av phindus:

Har de inte haft som tradition nu på senare tid att uppdatera vissa produkter precis veckan innan för att inte stjäla uppmärksamhet från det viktiga under Macworld? Vill minnas att de gjorde så förra året.

har för mig det med
/Frid

Ursprungligen av phindus:

Har de inte haft som tradition nu på senare tid att uppdatera vissa produkter precis veckan innan för att inte stjäla uppmärksamhet från det viktiga under Macworld? Vill minnas att de gjorde så förra året.

Försökte hitta en tråd om det, men inte lyckats ännu.

Ursprungligen av phindus:

Har de inte haft som tradition nu på senare tid att uppdatera vissa produkter precis veckan innan för att inte stjäla uppmärksamhet från det viktiga under Macworld? Vill minnas att de gjorde så förra året.

Du kanske tänkte på detta: Apple.com: 'The first 30 years were just the beginning... Welcome to 2007'

Apple stal uppmärksamheten inför CES genom att hinta om något stort som dom hade pågång (vilket förstås var iPhone).

Ursprungligen av Adrian B:

Du kanske tänkte på detta: Apple.com: 'The first 30 years were just the beginning... Welcome to 2007'

Apple stal uppmärksamheten inför CES genom att hinta om något stort som dom hade pågång (vilket förstås var iPhone).

Tror inte att det var det, men jag kan ha fel. Hittar inte heller vad det var som skulle kommit precis innan Macworld förra året. Yrar nog bara i nattmössan :). Det enda jag hittar som uppdaterades i Jan förra året var iPod shuffle.

Det pågår ju CES just nu, kanske Apple vill ha ut något till det? Eller bara döda CES-nyheterna?

Hopaps på något roligt, men det blir väl nån uppgradering av nån befintlig dator

Hoppas på en uppdaterad iMac, även om det kanske inte är så troligt. Har väntat länge nu på att köpa en.

Ursprungligen av Patrik D:

Hopaps på något roligt, men det blir väl nån uppgradering av nån befintlig dator

Och det skulle inte vara roligt menar du?

Ursprungligen av phindus:

Hoppas på en uppdaterad iMac, även om det kanske inte är så troligt. Har väntat länge nu på att köpa en.

Tror iMac snarare är en MWSF-grej.

Ursprungligen av peacerich:

Vore det inte skumt om de skulle släppa nya maskiner idag?

Jo, lite, men just PowerMac har ibland släppts precis efter MWSF utan att nämnas på själv keynoten. Så de kanske känner att Mac Pro inte behöver nämnas. Tänker jag mig.

Ursprungligen av Adrian B:

Och det skulle inte vara roligt menar du?

Tror iMac snarare är en MWSF-grej.

Jo, lite, men just PowerMac har ibland släppts precis efter MWSF utan att nämnas på själv keynoten. Så de kanske känner att Mac Pro inte behöver nämnas. Tänker jag mig.

Tycker de på senare tid mer bara släpper uppdateringarna för hårdvara direkt på hemsidan och sparar de ny produkterna till keynotesen.

alu-iMacen är ju inte så gammal än så jag tror det dröjer lite till. MPro däremot kan det nog vara. Den passar ju dessutom inte in på MWSF.

Vore det inte skumt om de skulle släppa nya maskiner idag?

Speedbump på mac pro och imac idag tror jag. Och nya macbook pro nästa vecka.

Hittade följande kommentar på Tuaw.com:

"Last year they upgraded the Mac Pros before Macworld (or it might have been NAB) because it was only a minor upgrade and presumably they didn't think it was worth mentioning at the show."

http://www.tuaw.com/2008/01/08/a-week-too-early-the-apple-store-is-down/#comments

Ursprungligen av Patrik D:

Hittade följande kommentar på Tuaw.com:

"Last year they upgraded the Mac Pros before Macworld (or it might have been NAB) because it was only a minor upgrade and presumably they didn't think it was worth mentioning at the show."

http://www.tuaw.com/2008/01/08/a-week-too-early-the-apple-store-is-down/#comments

Det låter bekant ja :).

Ursprungligen av Patrik D:

Hittade följande kommentar på Tuaw.com:

"Last year they upgraded the Mac Pros before Macworld (or it might have been NAB) because it was only a minor upgrade and presumably they didn't think it was worth mentioning at the show."

Det var inte före MWSF i alla fall, om man kollar datum för dom senaste uppdateringarna av Mac Pro på Buyer's Guide.

Ursprungligen av Adrian B:

Det var inte före MWSF i alla fall

Nej, det var före NAB-mässan.

MacPro uppdaterades 4/4, NAB-mässan började 15/4.

http://www.macrumors.com/2007/04/04/apple-releases-8-core-mac-pro/

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-08 14:27

Jag tror att dagens driftstörning är ett förberedande underhåll inför den 15 januari. Tror inte att några nya produkter eller uppdaterade produkter släpps idag.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-08 14:31
Ursprungligen av Reisan:

Jag tror att dagens driftstörning är ett förberedande underhåll inför den 15 januari. Tror inte att några nya produkter eller uppdaterade produkter släpps idag.

fast varför välja just en TISDAG eftermiddag, samma tid som alltid, om det bara är förberedelse?
då kan dom ju stänga ner mitt i natten, dagen innan istället.. ioförsig är det väl mitt i natten där nu...hmm

Ursprungligen av jpe:

fast varför välja just en TISDAG eftermiddag, samma tid som alltid, om det bara är förberedelse?
då kan dom ju stänga ner mitt i natten, dagen innan istället.. ioförsig är det väl mitt i natten där nu...hmm

Det är väl tidig morgon där nu i USA, om jag ine har helt fel.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-08 14:37
Ursprungligen av Patrik D:

Det är väl tidig morgon där nu i USA, om jag ine har helt fel.

ja, halv sex typ

Ursprungligen av jpe:

ja, halv sex typ

Stämmer, i Los Angeles 05:45 och New York 08:45.

Bevaka tråden