Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Brännarprogram Till Mac?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej !

Jag tänker köpa ett bränningsprogram till min Mac. Känner bara till Roxio Toast 8 samt tidigare versioner för runt 1000:-
Är Toast 8 det bästa som finns ?
Vet inte riktigt vad man kan göra idag med dessa program så jag behöver nog också sätta mig in i detta lite med innan jag vet vad jag vill få ut. Tips kanske ?

Om jag vill bränna en CD eller DVD skiva med Lightscribeteknik idag på en Macdator...hur gör man då, går det ? Brännaren måste ju ha stöd för detta...men jag har föstått det som att enda möjligheten då är att köpa en extern brännare. Har ju 2 fack...så det finns kanske en intern brännare att köpa idag till Mac med lightscribe ???

Tacksam för alla tips och svar. Fredrik-Öland

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-08 10:12

Toast är ju ett av de populäraste brännprogrammet till OS X. Har inte testat fler brännprogram till OS X, mer än Toast och Skivverktyget. Kanske finns Nero Burning ROM även för OS X? Jag känner inte till Lightscribeteknik och vilka interna/externa brännare som använder den tekniken.

Vilken version av OS X kör du?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-01-08 10:26

Toast slår allt.

Ja säger som dom andra, Toast är det som gäller.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-08 10:39

Förresten, är Lightscribeteknik nödvändigt för det du tänkt använda brännaren till? Eller var det "bara" en extra funktion som du undra om? LaCie-brännare och deras programvaror hanterar Lightscribe. Men jag vet ej om LaCie har interna brännare och om de kan passa i en Mac Pro?

Ursprungligen av Reisan:

Förresten, är Lightscribeteknik nödvändigt för det du tänkt använda brännaren till? Eller var det "bara" en extra funktion som du undra om? LaCie-brännare och deras programvaror hanterar Lightscribe. Men jag vet ej om LaCie har interna brännare och om de kan passa i en Mac Pro?

Fast det står ju LaCie bara på utsidan. Själva brännaren är Matsushita eller liknande. Finns ett ledigt fack för brännare så är det bara att koppla in en intern där.

Jag har klarat mig med enbart skrivverktyget.

Bränner iso, img + de vanliga formaten.
Musik MP3 och det också.

Känner inte behovet att ha någonting annat.

Ursprungligen av dumburken:

Jag har klarat mig med enbart skrivverktyget.

Bränner iso, img + de vanliga formaten.
Musik MP3 och det också.

Känner inte behovet att ha någonting annat.

Och sen kan man komplementera med Burn http://burn-osx.sourceforge.net/ som jag tycker är lite smidigare än Skivverktyg.

  • Medlem
  • 2008-01-08 12:34

Hur bränner man CUE-filer med Toast?

Ursprungligen av Dalle:

Hur bränner man CUE-filer med Toast?

Man startar Toast, väljer DATA, klickar på Bin/Cue
Dra sedan .cue-filen in i fönstret.
Klicka på knappen nere i hörnet (Bränn)

kör själv en extern lacie med lightscribe...

gå till www.smileonmymac.com och testa disclabel om du vill ha ett bra program att skriva på lightscribe skivorna med...

  • Medlem
  • 2008-01-08 12:34

Eller den billiga vägen:

http://burn-osx.sourceforge.net/

Disco är rätt läckert att titta på iaf: http://discoapp.com/. Kostar $29.95 om jag inte minns helt fel.

Själv tycker jag Burn som rekommenderas ovan duger utmärkt.

  • Medlem
  • Finspång
  • 2008-01-08 13:33

Det finns även http://simplyburns.berlios.de/ som jag tycker fungerar riktigt bra.

/N

Jag tycker att det inbyggda brännarprogramet duger gott.
men sen så använder jag även, som nån annan föreslagit www.discoapp.com!

Hej!
Om man har Video TS mappar i en sån där UDF, hur bränner man dem i skivverktyget? När jag ska bränna så är liksom videofilerna ljusgrå o går inte att markera??
När jag drar hela skivan till Burn så funkar allt klockrent fram till dess att jag ska bränna. Då funkar det inte, den avslutar o säger att det uppstått ett problem....
Nån som kan hjälpa?

Vänligen!
NN

Tror inte Skivvrektyg kan bränna DVD video skivor, men har å andra
sidan aldrig provat då jag använder Toast som är mycket bättre än
allt annat jag provat. Tips: Köp Toast, alla framtida problem lösta.

  • Medlem
  • 2009-02-22 11:04
Ursprungligen av LCR:

Tror inte Skivvrektyg kan bränna DVD video skivor...

Tips: Köp Toast, alla framtida problem lösta.

Jodå. Men visst är Toast finfint!

Men varför funkar det inte att bränna med skivverktyget? Se min fråga ovan... Om ni orkar!
Jag är en nybliven switcher o inte så haj på allt deta.

Vänligen!
NN

Ursprungligen av nickenordmark:

Men varför funkar det inte att bränna med skivverktyget? Se min fråga ovan... Om ni orkar!
Jag är en nybliven switcher o inte så haj på allt deta.

Vänligen!
NN

Därför att Skivverktyget är till för att bränna dataskivor med, formattera/partitionera diskar och skruva med skivavbilder mm. Det är inte till för att kompilera ihop MPEG-2 skivor. Det SKALL gå, men det är onödigt knepigt. Jag tror ingen gör det i praktiken.

Skaffa Toast och du har ETT program som i princip gör allt.

1
Bevaka tråden