Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

macworld.se nere

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Macworlds hemsida har inte uppdaterats på över en vecka för att dom är underbemannade. Är detta en tecken på macens död?? Nej dom har bara flera sjuka enligt säker källa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-07 16:46

Men då sätter man väl upp en skylt där det står "Vi är krassliga allihop och kan inte uppdatera nyheterna just nu."

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Men då sätter man väl upp en skylt där det står "Vi är krassliga allihop och kan inte uppdatera nyheterna just nu."

Den med skylten är väll sjuk också.

Hur många potentiella vikarier finns det på detta forum?

Det är nog många som både har koll på intressanta nyheter och kan skriva bra. Dåligt MacWorld !!

Dom säger ju faktiskt att det skulle vara en fördel att som prenumerant på tidningen att få komma åt deras website. Löjligt.

Nu verkar hela sajten vara nere dessutom.

Kul vecka!

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson:
Nu verkar hela sajten vara nere dessutom.

Kul vecka!

Inte då, den är uppe.
Men lika ouppdaterad som sist.

http://macworld.idg.se/ kommer jag åt utan problem men inte http://www.macworld.se/

Men problem med IDG:s servrar är inget nytt.

Det borde stå "MacWorld-redaktionen sjukare än väntat" som förstarubrik.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Christer Molander:
Macworlds hemsida har inte uppdaterats på över en vecka för att dom är underbemannade. Är detta en tecken på macens död?? Nej dom har bara flera sjuka enligt säker källa.

Enligt en säker källa? Menar du den tråd som redan handlar om exakt detta redan?

MacWorld död?

Ursäkta då, gnällspik. Nej jag lyfte på luren och ringde och frågade.

Såja, det var ju lite kul att du försökte glänsa med dina källor när alla andra redan läst vad Martin skrev i den första tråden.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-03-08 01:15

Inte kul att läsa om detta.
Det är stora orosmoln som sveper över Mac Sverige !
Ojoj är det bara fåtal som har ansvar för tryckeri för Mac användare. Nej nej det ser inte alls bra ut, att ursäkta att någon är bort rest och någon är sjukskriven, det är att dölja allvarliga problem. IDG är stort företag och de har flera folk som kan hoppa in ! Så läs mellan raderna !
Men jag vill inte vara arg på någon, utan jag är bekymrad vad det kan leda till och jag har misstankar

Ni är ju mer eller mindre paranoida hela bunten!

En fördel med att macw-redaktionen är sjuk/på semester/inte på jobbet är ju att de andra idg-blaskorna verkar skriva mer om mac än de brukar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-08 03:00

Det är en konspiration alltihop. Nils Holmlöv och resten av redaktionen (alla två) har kidnappats av den onde Professor Pese och sitter inlåsa i en källahåla i Pjetropratjobkorbovormorlorgorschmorrstjovsk och tvingas lyssna till gamla reklamfilmer från Microsoft. Deras enda föda är installationsdisketter till DOS 5.0 och Win 3.1. Tänk på det när du sitter där och myser hemma i soffan!

[ 08. mars 2003, 03:01: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

LOL

Under veckan som gått har redaktionen drabbats av sjukdom, vilket lett till att nyhetsbevakningen legat nere. Vi beklagar det inträffade.

Gamle finansministern Gunnar Sträng lär ha gått omkring med både hängslen och livrem, allt för att vara förberedd för alla eventualiteter. Själva tyckte vi att vi hade en bra plan som skulle täcka upp när både jag och Joachim Johansson var borta från redaktionen samtidigt, och ändå står vi nu här med rumpan bar.

För att vara lite allvarlig – vi är naturligtvis mycket missnöjda över att det här har kunnat inträffa, men det som hänt är att vår ordinarie webbredaktör åkt på en planerad semester. Samtidigt blev jag, som skulle skrivit webbnyheter den här veckan, sjuk. De två personer som i normala fall då brukar vara backup har i det ena fallet varit fullt upptagen med annat respektive på semester.

Så det var maximal otur. Jag har inte varit sjuk en hel vecka under de senaste fem åren. Att det skulle inträffa precis när Jocke var borta - och att båda våra reservskribenter då skulle vara otillgängliga - är alltså maximal otur. Sannolikheten för att nåt sånt här ska hända är ungefär 1 på 3 300.

Jag kan bara beklaga, och säga att vi nu ser över våra rutiner för att försöka säkerställa att det inte upprepas i framtiden.

Sedan har jag sett att det är några som läst in alla möjliga saker i detta, men det tycker jag inte att man ska göra. Två tredjedelar av redaktionen kunde av olika skäl inte jobba i förra veckan - sån´t får konsekvenser oavsett hur organisationen ser ut.

Nils Holmlöv
Chefredaktör, MacWorld och macworld.se

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2003-03-09 13:19

Ni kanske i alla fall skulle kunna få igång forumet, Nils? Detta är väl tredje dagen i rad det ligger nere?

Sen känns det lite konstigt att du kan skriva på 99mac.com men inte på ditt eget forum... :-/

1
Bevaka tråden