Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3 Mobilt bredband kopplar ned sig

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Jag har 3 Mobilt Bredband och ett Huawei-modem till min MBP med OS X Tiger. Jag kopplar upp mig med OS X modemfunktion, men lämnar jag datorn för ungefär en kvart så kommer det upp ett meddelande om att anslutningen har avbrutits på grund av brist på nätverksaktivitet. Detta händer även om jag exempelvis laddar ned någon torrent och har Firefox uppe under tiden, vad som är aktivitet vet jag verkligen inte.

Jag har pratat med 3 men de visste i princip inte hur man gjorde för att undvika det på Mac, till PC kunde man tydligen konstant pinga en adress med hjälp av en dosprompt, vilket låter som en, eh, minst sagt idiotisk lösning. Någon som har samma problem eller någon idé om hur jag kan göra? Och i värsta fall, hur pingar jag en adress i OS X?

Tack på förhand.

Nu har jag leopard men där finns det under "Avancerat" och sedan vid fliken PPP finns det "Koppla ner vid inaktivitet" som man kan kryssa ur, kolla om du också har PPP inställningar i Tiger, det borde finnas

Ursprungligen av kamikaze:

Nu har jag leopard men där finns det under "Avancerat" och sedan vid fliken PPP finns det "Koppla ner vid inaktivitet" som man kan kryssa ur, kolla om du också har PPP inställningar i Tiger, det borde finnas

Tack! Nu funkar allt finfint.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-07 17:28

Jag köpte 3 mobilt bredband i förrgår och försöker nu installera det med leopard. men det går inte alls. Det står bara när jag kopplar in modemet i usb-porten att skivan inte kan läsas.....
ngn som vet hur man ska göra??

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-01-07 17:52

Det finns drivrutiner till Mac på tre:s FAQ sida. De som finns på flashdisken i modemet ær till XP

De står att de ær till 10.4 och beskrivning ær också till Tiger men de fungerar till 10.5, jag kør med 3 fungerar utmærkt. Finns trådar om detta tidigare på forumet, SØK!

1
Bevaka tråden