Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Isync snart?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som hört eller sett något om releasen av isync? Förutom i september, förstås. Imorgon?

Rykten på MacRumors gjorde gällande att iSync skulle komma igår (onsdag), Apple "brukar" tydligen släppa nya program på onsdagar. :rolleyes: Ack så fel man kan ha!

Men jag tror de släpper iSync inom en mycket snar framtid.

/M

Vissa har redan fått tag i iSync.

[ 26 September 2002, 17:56: Meddelandet ändrat av: - Martin - ]

Onsdagsteorin var tung.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: - Martin -:
Rykten på MacRumors gjorde gällande att iSync skulle komma igår (onsdag), Apple "brukar" tydligen släppa nya program på onsdagar. :rolleyes: Ack så fel man kan ha!

Men jag tror de släpper iSync inom en mycket snar framtid.

/M

Vissa har redan fått tag i iSync.

martin verkar vara "well connected" Kul för dig att du har Isynch, fungerar den nå bra då? ... Nyfiken!

Jag har bara testat att synca mot en annan Mac via .mac-kontot. Det fungerar perfekt. I syncen lägger upp filer på iDisken, som sedan laddas hem till den andra datorn.

Jag har inte kunnat prova synca min T68 eftersom jag inte har någon Bluetoot-adapter. Och det fungerar tyvärr inte att synca via PBns IR-port. Jag saknar denna funktion, och kan inte förstå varför Apple inte har lagt till den.

Syncning med iPod har jag inte hunnit prova ännu, men det borde väl inte vara några problem. Någon Palm har jag inte, så det har jag heller inte kunnat testa.

Men programmet verkar fungera bra. Jag skulle dock gärna vilja se att det gick att synka andra filer också, inte bara iCal och Adressboken. Exempelvis skulle det vara fräckt att kunna synka sin arbetsdator på med hemdatorn. Alla dokument i en speciell mapp skulle kunna föras över. Jag syftar då på word-dokument, bilder osv.
Visst man kan använda iDisken, men det känns på något sätt tryggare att förvara filerna på den egna HDn.

/M

Testat iSync funkar klockrent, testat iPod, t68i ( via d-link bluetooth ), .mac...

o.s.v skönt att bara trycka sync all..

5/5 till Apple som vanligt...
vet inte vad som skiljer mot den skarpa versionen har inte hittat några buggar.

Enligt Apple eNews så ska iSynd finnas ute nu. Men jag hittar det inte..

Den engelska versionen av iCal kan idag hämtas kostnadsfritt på webben och kräver Mac OS X version 10.2 (den svenska versionen kommer inom kort).

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Stefan Strandberg:
Enligt Apple eNews så ska iSynd finnas ute nu. Men jag hittar det inte..

Den engelska versionen av iCal kan idag hämtas kostnadsfritt på webben och kräver Mac OS X version 10.2 (den svenska versionen kommer inom kort).

iSync, inte iCal

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-27 09:23

Ni som har testat isync, vilka fördelar har man mer än att komma ifrån drag´n drop till blåtanden? Kan redan nu ladda ner telefonnr och bilder till min t68i. Är det iCal som är den stora grejen?
Lite off topic men är man nyfiken så är man.

PeterL

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: peterl:
Ni som har testat isync, vilka fördelar har man mer än att komma ifrån drag´n drop till blåtanden? Kan redan nu ladda ner telefonnr och bilder till min t68i. Är det iCal som är den stora grejen?
Lite off topic men är man nyfiken så är man.

PeterL

Fördelen med iSync är att den syncar rubbet med en enda knapptrtyckning. Har du en iPod, T68i (eller annan bluetooth telefon från Ericsson), Palm eller en annan Mac. Allt detta kan syncas på en och samma gång. Och visst är det tufft att även iCal syncas, även om andra program har klarat av att synkronisera kalendern med telefonen tidigare.

/M

Apples supportsida för iSync är nu uppe, så visst börjar det hända grejer.

http://discussions.info.apple.com/webx/isync

I morse fick jag förresten ett nyhetsbrev från svenska Apple, där det framgick att iSync redan var släppt. Såg nyligen på deras hemsida att de har dementerat det. Ingen ordning...

/M

  • Medlem
  • 2002-09-28 11:12

är det någon här som har fått isync att funka med palm? jag lyckas inte med min palm vx...

  • Medlem
  • 2002-09-28 11:28

iSync versjon 1. Har jo visse problemer med å synce kalenderen og adresseboken. jeg fikk dubbel upp med navn og telefonnummer i min adressebok når jeg skulle synce alle endringer jeg hadde gjort i adresseboken.
I kalenderen, ble ikke alle kalendrene som jeg hadde valgt med.
Så i versjon 1.0, som visst nok bare er en beta, så er det enest "About" vinduet som er ferdig. Så det kanskje har uppstått fler problem for Apple, enn hva som de først hadde tenkt.

Apple har släppt KB-artikel om iSync.

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61747

Läser man den så får manlite tips om hur man skall gå till väga och vilka begränsningar det finns.

Och den var uppe!
http://www.apple.com/isync/

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2002-09-28 20:15

hihi, på min födelsedag, tack Apple!

*iBjorn bugar och tackar för att Apple väntade till hans födelsedag med att släppa iSync*

Och att synca telefonen (T39) gick utan några som helst problem, den klarade till och med av att ta emot ett samtal under tiden...

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2002-09-28 21:01

Blev bara fet-error med min t39:a , argghhh...

Har startat om och kör discwarrior just nu, har haft explårer-krascher idag och dom kan ställa till med skrivfel på disken, får se hur det går efter det!

Tänl på att den inte är skarp utan endast beta 1.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2002-09-28 21:07

Jomen jag skyller nog mer på skit-explorer som krashar och skapar skrivfel på disken, vi får se när Diswarrior har tuggat klart, kanske det funkar bättre då!

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2002-09-28 21:53

...och boven i dramat var explårerkrasherna!

Körde Discwarrior i OS9 sedan funkar allt perfekt, jag bugar och tackar Apple för denna födelsedagspresent och nu ska jag ut på stan och fira iSync(börjar ändå blir lite för ölpåverkad för att utforska iShyynch...)

1
Bevaka tråden