Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Datorbord modell fet?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle vilja hitta/köpa ett snyggt datorbord ,
med ganska hög arbetshöjd och med plats för en Mac Pro Tower
med två skärmar en 30 tum och en 24 tum plus en SATA låda ( Fusion från Sonet ) plus diverse batteriladdare måste få plats ..

MAO: mucho grejor ...
Hittar inget som är snyggt ( ljust helst typ vit ) , det behöver inte vara jätte billigt .
Tips / kommentarer uppskattas .

Senast redigerat 2008-01-06 20:30
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-06 20:29

Ska skrivbordet vara rak hela vägen eller kan det svänga som ett "L"?

Ursprungligen av Reisan:

Ska skrivbordet vara rak hela vägen eller kan det svänga som ett "L"?

Helst rak, men L formen är inte helt utesluten .
Jag har tittat lite på Galant serien fr. IKEA ...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-06 22:23

Ja, Galant System-serien är prisvärd och snygg. Med stort urval av olika ben och bordsskivor. Vit eller svart är ju bra att det finns som alternativ.

Archade-hörnskrivbordet från ILVA ser också helt ok ut. Där ingår en matchande hurts i det priset.

Personligen om jag hade haft alla de grejor du vill få plats med, så hade jag kombinerat en lösning med Galant System-serien.

Jag rekommenderar att du först tänker ut vilken typ av lösning som vore bäst, sen går du in till nån lokal möbelsnickare / kontorsmöbelförsäljare och frågar offert på en specialbeställning. Då får du exakt som du vill och kan fritt välja mått och former.

Bordsskivor på specialtillverkning är rätt förmånliga (säkert dyrare i nåt exklusivt trä).

Själv gick jag till en av dom lokala kontorsmöbelförsäljarna när jag sökte datorbord och inte hittade någon lämplig storlek. Dom erbjöd han mej att rita fritt hur jag vill ha det så tillverkar dom enligt min ritning.

Så nu inväntar jag leverans på ett bord 110x80cm med 50mm rundningar i hörnen och ett 10cm urfasning mitt på sidan. Priset för denna var 170euro inklusive ben (ca 1700kr kanske?). Billigt enligt min mening och eftersom jag bor trångt är det perfekt att få välja måttena själv.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-06 23:05

air: Bra alternativtips!

Jag har precis flyttat från ett ställe där vi löste datorbord frågan precis som air rekommenderar med speciallbygga - det var ett fantastiskt databord med 3 m läng skiva med 2 inbuktningar för 2 operatörer ..
Egentligen så är jag förvånad att det inte finns några till synes självklara lösningar för detta ..
Gillar mer Galant som är enklare än Archade ...
Åker till IKEA ikväll .

Bor du i Göteborg?

Du kan köpa min Ikea Jerker 120 x 90 med extra hylla för 500:-
Modellen är i ljust trä med inbuktning i bordsskivan.
Du kan skruva en metall-skena i valfri höjd och hänga på dina två skärmar så dom hänger övanpå bordet och få en riktig "workstation"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-10 15:40

Om du kan och vill, försök hitta ett Nike-bord. Det är ett pelarbord som tillverkades på, gissar jag fritt, 50-60-talet. Man pumpar upp det med en fotpedal till lämplig arbetshöjd, det går att rotera och vinkla. Tillverkades som rit/sätteribord.
Det går dock inte att sitta i normal arbetshöjd, det är hög stol eller stående arbetsställning som gäller. Hög kontorsstol finns (eller fanns) på IKEA.
Jag har ett hemma, utmärkt och snyggt. Enda haken är att själva pelaren väger sisådär 70-80 kilo, men det betyder också att man kan ha en rätt krallig bordsskiva.
Jag hittade mitt på annons för knappa tusenlappen.

Ser ut så här:
http://213.132.112.100/images/42/4220675828.jpg

1
Bevaka tråden