Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konvertera film rfrån digitalkameran

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-01-06 19:48

Spelade in en liten film med digitalkameran under nyår som jag skulle vilja visa upp på min iPhone. Ändelsen på filmen är .MOV. Jag provade att döpa om den till .avi och konvertera den, men då fick jag meddelandet att det är för låg bitrate, FPS.

Provade att bara döpa om den till .mp4, funkade inte. Gick inte ens att lägga in filmen, men när den heter .avi eller mov går det, men inte att föra över filmen till iphonen eftersom iphonen klarar bara att spela upp .mp4 om jag förstått rätt.

Någon som har en annan lösning? Programmet jag provade var videohora till PC.

Ursprungligen av JGG:

Programmet jag provade var videohora till PC.

Jag vet inte vad "videohora" är för sorts program, eller ens om jag vill veta det, men du skulle kunna testa med Videora istället.

  • Medlem
  • 2008-01-06 21:06

hahaha, tur att man är anonym på ett forum

För att vara lite serös, att bara döpa om filerna hjälper sällan. Du behöver koda om videofilmen till rätt videocodec, dvs rätt videoformat. Videora ska kunna göra det åt dig, kolla i andra trådar om det programmet, jag vet att mång andra PC-användare använt det här på 99.se för att konvertera video till iPhone/iPod touch.

Man kan också konvertera en del filmer direkt i iTunes, brukar vara ganska seg, men det kan fungera.

1
Bevaka tråden