Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes kan inte spela audio cd på iMac 24tum

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min nya iMac 24 tummaren kan inte spela original audio cd:s utan att hacka och ibland stanna helt. Väldigt irriterande för min sambo som lyssnar på talböcker och jag som försöker somna till Vangelis musik. Har någon mer detta problem. Är det iTunes det är fel på? Finns det då ett annat cd-audio uppspelningsprogram som är bra. Är det iMacens fel? Skivorna är original och repfria.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-01-08 01:25
Ursprungligen av Firechild:

Min nya iMac 24 tummaren kan inte spela original audio cd:s utan att hacka och ibland stanna helt. Väldigt irriterande för min sambo som lyssnar på talböcker och jag som försöker somna till Vangelis musik. Har någon mer detta problem. Är det iTunes det är fel på? Finns det då ett annat cd-audio uppspelningsprogram som är bra. Är det iMacens fel? Skivorna är original och repfria.

För mig har det fungerat perfekt med både brända och tryckta skivor.
smuts i läsaren?

jag har oxå fått problem med audio-skivor i itunes på sista tiden.
trodde att något fel blivit trasigt, men hittade en tråd på apples forum där många andra hade samma problem. (itunes krashar efter 2-3 uppspelade låtar.)

för många hjälper det att slå av fel-korrigeringen för audio-cds i itunes inställningar.
annars får man hoppas att det blir bättre i nästa version. (som förmodligen släpps med 10.5.2 på macworld-mässan.)

edit: många skivor man köper är dessutom helt kasst balanserade. (de är inte gjorda för att köras i snabba läsare.)

1
Bevaka tråden