Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mailen svarar inte

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-01-06 20:24

Jag är en switcher.
Nu kommer jag inte in på mailen. Den "svarar inte" och ett litet färgglatt parasoll snurrar ihärdigt när jag för markören över den "döda" mailsidan. Jag måste tvångsavsluta mailen innan jag försöker igen - och då händer tyvärr samma sak. Hela dagen har det varit så här.

Jag behöver tips för att skaka liv i eländet igen. Någon?

Kan du få igång det såpass att du kan välja "Aktivitetsgranskare" i menyn "Fönster" och se ngt där.

Tipset nedan KAN göra att dina inloggningsuppgifter till Mail måste bankas in på nytt. Se till att du har dem i närheten innan du kör igång.

Mail.app (som programmet heter) har också en plist-fil som man kan prova att kasta.
Den borde ligga i Användare/Dittnamn/Bibliotek/Preferences/com.apple.mail.plist
Släng i papperskorgen när du har Mail avstängt (alltså inte igång). Välj "Säker papperskorgstömning". Starta sedan mail.

  • Medlem
  • 2008-01-06 20:46

Testa att kasta filen HD/Användare/mitt_konto/Bibliotek/Preferences/com.apple.mail.plist

edit:
hehe, lite för sen...

Jag har aldrig varit med om att plisten innehåller kontouppgifter. Däremot brukar andra inställningar ryka.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-01-06 21:12

Tusen tack för snabb hjälp!
Nu fungerar det igen.

Tack!

Gött!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-07-13 14:57

Hej igen!
Det märkliga är att det här händer gång på gång. Nu vet jag, tack vare er hjälp, hur jag ska åtgärda problemet - men det är irriterande att det upprepas. Gång på gång dessutom. Kan det vara något annat som är knas med min dator?

  • Medlem
  • 2008-07-13 17:12

Testa att "reparera skivbehörigheter" i programmet Skivverktyg som ligger i HD/Program/Verktygsprogram.

Starta programmet och klicka på din hårddisk som ska dyka upp i den vänstra kolumnen. Klicka sedan på knappen "Reparera skivbehörigheter". Det kanske hjälper.

mailen svarar inte

Hej,
tack alla för goda råd som verkligen hjälpte till att få igång Mail igen.
Mvh/Ingrid

  • Medlem
  • 2009-10-20 22:09

Fantastiskt! En som söker, hittar svaret och sedan talar om det!

1
Bevaka tråden