Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Segt internet via Airport

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej allla Macare.

Har fått ett problem jag inte klarar ut själv.

Jag har en MacBook C2D på Leo med Airport. Det har gått bra fram tills igår då jag hade den med mig borta, körde lite på vännens Trådlösa tyckte det vart lite segt men tänkte att det är väl bara här.

När jag kom hem vart det lika segt på min Airport Extreme, provade då på kabel och då gick bra, testade då en Pismo på Tiger och den surfar också bra, men min är kass det verkar vara som om den har lång svarstid eller pakettid en bit på adressfältet blir blå utan att något händer, sedan går det några sekunder sedan blir en bit till blå och den nya sida börjar ritas upp medans på kabel går det på en sekund för hela sidan.

Kan det hjälpa att gå tillbaka till Tiger trots att det gått bra en vecka? Jag har även backat firmwaren på Airporten trots att det går bra på Pismon, men det hjälpte inte.

Allt annat arbete på MB går bra ingen seghet trots att jag bytat disk???

Full styrka på signalen, har testat att byta kanaler. Båda MB och Pismo står vid sidan om varandra.

Tack på förhand.

Ursprungligen av pjorgensen:

Hej allla Macare.

Har fått ett problem jag inte klarar ut själv.

Jag har en MacBook C2D på Leo med Airport. Det har gått bra fram tills igår då jag hade den med mig borta, körde lite på vännens Trådlösa tyckte det vart lite segt men tänkte att det är väl bara här.

När jag kom hem vart det lika segt på min Airport Extreme, provade då på kabel och då gick bra, testade då en Pismo på Tiger och den surfar också bra, men min är kass det verkar vara som om den har lång svarstid eller pakettid en bit på adressfältet blir blå utan att något händer, sedan går det några sekunder sedan blir en bit till blå och den nya sida börjar ritas upp medans på kabel går det på en sekund för hela sidan.

Kan det hjälpa att gå tillbaka till Tiger trots att det gått bra en vecka? Jag har även backat firmwaren på Airporten trots att det går bra på Pismon, men det hjälpte inte.

Allt annat arbete på MB går bra ingen seghet trots att jag bytat disk???

Full styrka på signalen, har testat att byta kanaler. Båda MB och Pismo står vid sidan om varandra.

Tack på förhand.

Det löste sig med en nedgradering till Tiger, bye bye Leo på ett tag.

Ursprungligen av pjorgensen:

Det löste sig med en nedgradering till Tiger, bye bye Leo på ett tag.

Hade antagligen räckt med att återställa basstationen.

Ursprungligen av Simon Templar:

Hade antagligen räckt med att återställa basstationen.

Provade det också utan resultat + att Pismon som stod bredvid surfade på med helt ok hastighet.

Ursprungligen av pjorgensen:

Provade det också utan resultat + att Pismon som stod bredvid surfade på med helt ok hastighet.

Du är medveten om att om du har en Pismo igång samtidigt på det trådlösa nätet så finns möjligheten att Airporthastigheten dras ned till Pismons lågsammare hastighet?

Ursprungligen av Simon Templar:

Du är medveten om att om du har en Pismo igång samtidigt på det trådlösa nätet så finns möjligheten att Airporthastigheten dras ned till Pismons lågsammare hastighet?

Jepp fullt medveten om det, kopplade bort alla andra Macar också under mina tester, men fortfarande slött utav...

Nu med Tigern funkar det med helt ok hastghet och respons.

1
Bevaka tråden