Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trevligt forum!

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-05 14:53

Hej, jag har följt 99.se några dagar och är impad av bredden, djupet och trevligheten. Har tidigare häckat lite på MacWorld, men den tenderar att vara lite okritiskt pro-Jobs, och Studio, men den har haft tekniska problem.

Jag pysslar med DTP (är formgivare/tidningsredaktör/teknikinformatör) och musikproduktion (på skoj). På Mac. Har en MBP 17" högupplöst glossy på ingång, kör PB 1GHz sedan fyra (jösses!) år och före det har jag haft Pismo (den lever gott än) och en drös 00:or sedan 1995. Tiden går …

Ska bli trevligt att hänga här framöver – även om jag kanske inte läser/postar tusentals inlägg om dagen.

Gunnar

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2008-01-05 15:15

Det kan väll hetta till här ibland också men det går sällan överstyr som det gör på Macworld. Där blir man nerhackad så fort man yttrar sig det minsta. Välkommen hit föresten.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-05 15:21

Varmt välkommen Gunnar! Kul att du gör oss sällskap på detta trevliga forum. Ja, här är många duktiga, trevliga och hjälpsamma medlemmar. Hoppas du kommer att trivas här.

Hallåj och välkommen hit

Välkommen..

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-01-06 08:57

Jo vi har det så pysmysigt trevligt så.
Men betänk att efter smekmånaden kommer andra tider då moderatorerna inte är nådiga om vi inte söker först eller sätter missvisande rubriker på våra trådar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-06 10:34

Just det. Om vi bara kan bli av med de här moderatorerna, alltså, så blir det nog fräs på't.

Ursprungligen av Le:

Men betänk att efter smekmånaden kommer andra tider då moderatorerna inte är nådiga om vi inte söker först eller sätter missvisande rubriker på våra trådar.

Det är för att vi hjälper medlemmar att sätta bra rubriker som echolyn tycker att forumet är så bra.

/c

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-07 10:38
Ursprungligen av Christian Å:

Det är för att vi hjälper medlemmar att sätta bra rubriker som echolyn tycker att forumet är så bra.

/c

Jo, det verkar faktiskt tydligare här än på MacWorld, exempelvis. Jag ska själv göra mitt bästa – hur jag nu ska lyckas med det.

Jag har noterat att tråd-id:n innehåller nyckelord. Sitter ni administratörer och fyller i det manuellt för varje ny tråd?

  • Medlem
  • 2008-01-13 21:58
Ursprungligen av Le:

Jo vi har det så pysmysigt trevligt så.
Men betänk att efter smekmånaden kommer andra tider då moderatorerna inte är nådiga om vi inte söker först eller sätter missvisande rubriker på våra trådar.

Ja, passarej! Jag är den näst kompromisslösaste moderatorn här. Och jag ändrar flest rubriker. Så nåde dig om dina feldöpta trådar kommer in min väg...

  • Medlem
  • 2008-01-07 10:40

Det går med automagi.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-07 10:46
Ursprungligen av jgb:

Det går med automagi.

Jösses. Har säkert med atomer och göra. Eller datorer.

Äsch - det är bara Linda Skugge och Carolina Gynning som har det som extraknäck - fast det kallas för "automagiskt" - ingen fattar riktigt hur de klarar det -

Automagiskt är samma sak som automatiskt fast lite grand som Gösta Ekman säger i sketchen "Säkert nåt elektroniskt.... vete faaaaaan hur det går till..."

(ang prylen "Indoor-hole-maker")

echolyn, välkommen hit förresten, stött på dig ute i forumen, du verkar vara en trevlig bekantskap.

1
Bevaka tråden