Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frågor om clean install av leopard

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Jag ska snart installera om mitt system eftersom det hänger sig då och då. är jag installerade leopard så var det genom uppgradering från tiger nu vill jag göra en clean install och spara alla dokument bilder musik med mera men ta bort alla applications och installera om dem.

Är det "arkivera och installera" jag ska välja för detta? Jag blir inte riktigt klok på vad den egentligen sparar då...
Vissa applikationer jag har hänger med sen tigertiden så jag vill alltså installera om alla för att försäkra mig att de funkar i leopard.

Tipsa gärna om vad jag bör tänka på innan jag gör en clean install.
Tack!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-06 12:33

Se detta inlägget från tråden Tråden för uppgradering från t ex 10.4 Tiger till 10.5 Leopard.

Gör alltid en backup på de sparade filer som du vill ha för framtiden, t ex foton och dokument. Sånt som är svårt att återskapa.

Har du endast en hårddisk i din dator, dvs du har både system och sparade filer på samma hårddisk, så är det bra om du gör en backup till en extern hårddisk om du har en sådan eller bränna ner kopior på DVD-skivor.

Har du seperata hårddiskar/partitioner för system och sparade filer, så behöver du inte göra backup för just detta tillfället.

Det finns redan många diskussioner om arkivera installera o dylikt. Sök och du skall finna. Låser denna tråd.

1
Bevaka tråden